iChallenge: competitia pe lead-uri

Peste cateva zile se va da startul competitiei 2Parale, iChallenge, iar prima saptamana de concurs (22 – 28 octombrie 2012) va fi dedicata lead-urile.

Ce este un lead? O actiune de genul abonare la newsletter sau creare de cont nou pe site-urile advertiserilor.

Premiile acestei competitii sunt: un iPhone 5 pentru cel mai tare din parcare, 200 euro pentru locul 2 si 100 euro pentru locul 3.

Sa generezi lead-uri pare floare la ureche, oamenii par a fi mai usor de convins sa se aboneze la un newsletter sau sa-si faca cont pe un site in comparatie cu a-i determina sa cumpere ceva dintr-un magazin online.

Dar lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par si voi incerca in continuare sa explic de ce:

Totul pleaca de la motivatia care ma conduce sa ma abonez la newsletter-ul unui site sau sa-mi fac cont pe acel site. In cazul magazinelor online nu cred ca-ti trebuie vreun motiv deosebit sa-ti faci cont daca vrei sa comanzi produsele comercializate.

Dar ca sa te abonezi la newsletter trebuie sa fie ceva care sa te motiveze suficient de mult ca sa o faci si cel mai plauzibil motiv cred ca este acela ca esti interesat de domeniul respectiv, cumperi constant din acel magazin si vrei sa fii la curent cu toate noutatile fara sa fie nevoie sa faci un tur de forta prin toate magazinele de profil.

Daca esti soarece de biblioteca te abonezi la newsletter-ul librariilor online, daca esti pasionat de moda probabil vei fi atras de newsletter-ul magazinelor de tip fashion, iar daca esti devorator de gadgeturi newsletter-ul magazinelor de IT & C te va atrage cel mai mult.

Rata de raspuns in cazul unui newsletter este in medie undeva in jur de 5%, adica dintr-un numar de 10.000 de abonati care primesc newsletter-ul doar 500 ajung pe site via newsletter. Din acest motiv este de preferat sa cresti constant numarul de abonati la newsletter si unele magazine online incearca sa faca aceasta prin oferirea de vouchere cu valoare fixa, voucher ce poate fi folosit de obicei la urmatoarea comanda cu o valoare de minim 4 x valoarea voucherului sau 5 x valoarea voucherului (mai putin de atat nu am intalnit).

Din experienta mea metoda acordarii de vouchere de tipul celor de mai sus nu este tocmai productiva si vorbim nu din perspectiva vanzarilor ci din perspectiva cresterii numarului de abonati. Din punctul meu de vedere o reducere de 50 lei la o comanda de 250 lei nu e de aruncat, insa cunosc destul de multe persoane mai mult sau mai putin carcotase care afirma ca dincolo e mai ieftin chiar fara a avea vreo reducere.

In schimb, din experienta personala, am remarcat ca un concurs care sa sustina abonarea la newsletter are efecte spactaculoase. Voi exemplifica cu 2 astfel de campanii, cele mai recente in care am fost implicat:

1. Prima campanie de abonare la newsletter sustinuta de un concurs derulat in luna septembrie a.c. a fost cea organizata de si a avut ca premii 15 vouchere in valoare totala de 2.600 de lei. Concursul presupunea sa te abonezi la newsletter si sa-l recomanzi altor doua persoane. In paralel concursul a fost sustinut si de o campanie pentru afiliatii 2Parale, campanie pe care am castigat-o la mustata cu 865 de leaduri generate in 30 de zile.

2. Cea de-a doua campanie de abonare la newsletter prin intermediul unui concurs este inca in derulare pana pe 19 octombrie 2012 si este sustinuta de iar mecanismul e aproximativ la fel ca mai sus. Premiul oferit consta intr-o excursie de shopping la Milano pentru 4 persoane, 5 pachete de produse Matar si vouchere de 18 lei pentru fiecare participant. Desi s-a intins pe o perioada de 3 luni in aceasta campanie n-am reusit sa generez decat aproximativ 700 de leaduri.

Ce concluzii trag eu din cele 2 campanii de mai sus?
a) prima si poate cea mai importanta concluzie este aceea ca un concurs care sa sustina o campanie de abonare la newsletter poate face minuni;

b) a doua concluzie este legata de perioada pe care se desfasoara campania: 30 de zile pare cea mai potrivita, sa te intinzi mai mult de atat nu-ti garanteaza mai multi abonati;

c) a treia concluzie vizeaza premiile: mai multe premii de valoare mai mica conduc la rezultate mai bune decat un singur premiu cu valoare mare (eu sunt convins ca premiul pus in joc de Matar este cel putin dublu ca valoare decat valoarea tuturor premiilor oferite de FashionUp si cu toate acestea rezultatele sunt cele care se vad);

d) a patra concluzie si ultima este cea legata de costuri: decat sa oferi 1.000 de vouchere de 50 de lei pentru cumparaturi de minim 250 de lei, mai bine organizezi un concurs in care oferi 10 vouchere in valoare totala de 1.000 de lei si castigatorii le pot folosi fara limita minim impusa pentru cosul de cumparaturi;

Singurii dezavantajati in campaniile cu leaduri sunt afiliatii daca perioada recurenta e de 30 de zile pentru ca sunt sanse mari ca cei care au ajuns pe site-ul unui magazin online datorita unei campanii de abonare la newsletter sa cumpere dupa ce s-a scurs aceasta perioada. In acest caz ar fi de dorit ca o data cu o campanie de abonare la newsletter advertiserii sa mareasca si perioada recurenta la 2-3 luni.

In loc de incheiere mai spun doar atat: cele mai bune rezultate se obtin atunci cand exista un triunghi amoros de genul win-win-win (castiga magazinul, castiga afiliatul, castiga utilizatorul final) si daca cel care scoate banul din buzunar este ignorat o situatie win-win (advertiser, afiliat) nu poate functiona decat in regim de avarie.

3 comentarii la „iChallenge: competitia pe lead-uri”

    • Campania de care vorbeam tocmai s-a incheiat si avea site dedicat diferit de cea a magazinului online Matar (daca despre aceasta vorbim).

Comentariile sunt închise.