SuperBlog 2009 – incepe nebunia in blogosfera

PC News ne anunta, in ciuda faptului ca acum un an sustinea contrariul, ca blogosfera va avea partea de o noua perioada de paranoia numita in mod generic SuperBlog. Din pacate articolul in care oamenii isi exprimau dezamagirea data de prima editie a acestui concurs numit SuperBlog a disparut despre site-ul cu pricina asa ca doar memoria mea e singura care poate sustine acest aspect.

Totusi ce reprezinta SuperBlog ? Intentia e laudabila, jurizarea si rezultatele sunt discutabile, cel putin de pe cealalta parte a baricadei. Insa lucrurile acestea conteaza mai putin pentru organizator si sponsori, scopul scuza mijloacele si din cele peste 30.000 de bloguri vor fi suficienti naivi care sa participe la ceea ce se vrea cea mai mare competitie din blogosfera.

De ce spun ca initiativa e laudabila ? Pentru ca un astfel de concurs ar trebui sa incurajeze dezvoltarea blogosferei in sens calitativ prin incurajarea scrisului de calitate pe bloguri. Din pacate nu intereseaza decat rezultatele finale si intreaga competitie se transforma intr-o masiva campanie de link-building incrucisat de pe urma careia nu castiga decat organizatorul si sponsorii concursului. Practic se plateste un pret infim pentru niste rezultate greu de obtinut pe calea clasica a link-buildingului.

Ce-a fost anul trecut ilustreaza cel mai bine Alexandru Negrea in articolul de pe blogul sau Cum faci bani din concursurile pentru bloggeri, iar ce va fi anul acesta nu este greu de intuit daca privim la premiile cu care bloggerii sunt momiti: astfel va fi acordat zilnic timp de 2 luni cate un premiu de 100 USD bloggerului zilei, si 50 USD pentru un cititor/comentator al acestuia. Cat priveste premiile pentru locul I, II si III sunt ceva mai mici decat anul trecut fiind de numai 1.500 USD, 1.000 de USD, respectiv 500 de USD. Unora li se vor parea aceste sume colosale, insa mie personal privind situatia pe ansamblu mi se par ridicol de mici si a participa la o astfel de competitie inseamna sa-ti vinzi ieftin pielea.

Practic mecanismul concursului vazut din perspectiva mea este unul destul de simplu: toti bloggerii participanti nu fac altceva decat sa scrie zilnic articole sponsorizate in care plaseaza 2-3 link-uri la indicatia organizatorului, rolul acestuia din urma rezumandu-se la a gestiona aceasta piata pentru articole si link-uri sponsorizate, doar ca nu se plateste pentru fiecare articol sponsorizat ci doar cate unul pe zi ales pe criterii… de catre un juriu… de aici incolo lucrurile sunt clare: sponsorul plateste pentru 100 de articole sponsorizate, iar organizatorul plateste doar un singur articol (cu un pret ceva mai consistent decat daca ar fi fost necesar sa plateasca pentru fiecare articol in parte).

Eu nu voi participa la aceasta sarada si nici nu recomand cuiva sa participe, dar ramane la latitudinea fiecarui blogger care ma citeste daca se baga in aceasta hora sau sta sa priveasca de pe margine. Pana una alta o recomandare sigura in procent de 99% e site-ul de Concursuri Online.

13 thoughts on “SuperBlog 2009 – incepe nebunia in blogosfera

  1. Daca ar fi pur si simplu un concurs la care te inscrii, apoi publici pe blog ce vrei tu, as participa si eu. Dar asa cum zici tu, ca trebuie sa scrii despre ce vrea organizatorul, chiar ca nu ma tenteaza.

    • Beneficiari mai sunt si sponsorii care urca pozitii bune in google dupa anumite cuvinte cheie… majoritatea bloggerilor participanti nu castiga nimic… nici macar experienta…

  2. dap..este metoda cea ma usoara pentru organizator de a face o caruta de bani. poate chiar 2.
    daca data trecuta premiul era mai mare..acu vad ca a zis ca e criza, si sa il faca si mai mic, si divizat…plus banutii aia pe zi… ne cred niste prosti:|
     

  3. 1. hai sa zicem ca acest concurs ar fi ok; ramane problema esentiala a oricarui participant: cum se stabileste castigatorul? sunt sigur ca va fi un circ total…
    2. tehnica este simpla si are ca scop final obtinerea de IBL-uri (deep link, cel putin asa banuiesc)pt site-uri comerciale, care platesc organizatorului; la randul lui , organizatorul plateste bloggerilor, furnizorilor benevoli de IBL-uri…si ramane cu ceva profit…;si cum lacomia si naivitatea blogerilor romani este nemasurata (nu generalizez, totusi), vor fi destui participanti
    3. sistemul asta de premiere pt IBLu-ri curate, nefortate, este cea mai buna metoda de crestere a unui site, cel putin ca PR; mai sunt si alte detalii legate de seo…
    4. cat despre organizator, ce as putea zice: cererea si oferta regleaza totul, atat pe virtual cat si-n viata reala; nu are rost sa studiem moralitatea acestui demers, fiindca asa-i online-ul, si cu bune si cu mai putin bune.
    O zi frumoasa si succes in concurs (celor ce participa!)
    PS astept reactii pro sau contra, da fara-njuraturi sau arogante!

    • Ceea ce spui e parerea ta personala si o respect chiar daca nu sunt de acord cu ea… problema e ca nu castiga toata lumea desi toata lumea ofera IBL-uri… dar teama mi-e ca se va prinde Google de aceasta smecherie si cresterea de care vorbesti se va transforma in penalizare… ramane de vazut…

  4. -ca la orice concurs, nu toata lumea castiga, dar trebuie sa platesti pretul participarii la concurs.
    -problema e cu jurizarea castigatorilor, de acolo va incepe scandalul
    -cat despre penalizare, e riscul lor, dar cam asa se-ntampla cand primesc 200 de ibl-uri intr-o saptamana…apoi nimic
    Sincer sa fiu, sunt neutru, nu am pareri pro sau contra. O seara buna!

Comentariile sunt închise.