Primul Ford Transit Connect asamblat la uzina din Craiova

Se pare ca cei de la Ford au inceput sa se miste la Automobile Craiova. Astazi a iesit de pe linia de fabricatie exemplarul cu numarul 1 a modelului Ford Transit Connect.

O veste buna ca in sfarsit lucrurile sau pus in miscare, vestea rea e ca aceasta auto-utilitara nu este produsa efectiv la Craiova ci doar ansamblata.  Componentele sunt produse pe undeva prin Turcia la o uzina Ford si trimise in Romania sub forma asa numitului kit CKD (Complete Knock Down). Dar oficialii Ford informeaza ca de anul viitor lucrurile se vor schimba si Ford Transit Connect va fi produs in mare parte prin eforturile uzinei Automobile Craiova.

Citește mai multPrimul Ford Transit Connect asamblat la uzina din Craiova

Trabant vrea sa renasca din propria-i cenusa si sa intre in lumea buna

Circula zvonuri in online cum ca Trabant vrea sa renasca precum pasarea Phoenix, din propria-i cenusa, si sa intre in lumea buna a autoturismelor ecologice cu propulsie electrica. Noul Trabant va avea o autonomie de 250 de kilometri, un panou solar aplasat pe plafon ce va reincarca acumulatorul atunci cand conditiile sunt propice pentru aceasta … Citește mai multTrabant vrea sa renasca din propria-i cenusa si sa intre in lumea buna

Exporturile Dacia si efectul de bumerang

Ieri, 2 iulie, s-au implinit 10 ani de cand Renault a devenit actionar majoritar la Dacia. 10 ani de dezvoltare ascendenta, in care a crescut numarul de angajati, a crescut productia, au crescut exporturile si nu in ultimul rand a condus la dezvoltarea pe orizontala a industriei care are valente directe cu productia de autoturisme Dacia.

Anul acesta, in ciuda crizei, in ciuda faptului ca taxa de mediu s-a dublat pentru a proteja industria auto autohtona, exporturile par sa atinga un apogeu partenerul preferat fiind Germania unde datorita programului de inlocuire a autovehiculelor vechi Dacia se vinde ca painea calda. Este avantajata de pretul destul de ieftin in raport cu alte modele si de suma de 2.500 euro oferita de guvernul german in programul similar celui de la noi, Rabla…

Citește mai multExporturile Dacia si efectul de bumerang

Sandero Stepway s-a lansat oficial in productia de serie

Dacia a lansat astazi in Romania Sandero Stepway, o varianta de masina care dupa umila mea parere nu e nici cal nici magar… ci un fel de n-ar mai fi…

Oficial e o versiune de Sandero putin inaltata desi unii vor sa credem ca ar fi primul SUV lansat de Dacia. Lucrurile nu stau nici pe departe asa deoarece nu are tractiune 4×4 iar motorizarile sunt deja intalnite pe variantele de Logan ce circula pe soselele patriei.

Citește mai multSandero Stepway s-a lansat oficial in productia de serie

Exercitiu de naivitate

Din 22 aprilie 2009, imediat dupa Sfintele Pasti, Orange lanseaza un concurs similar cu un altul derulat acum ceva vreme ca am si uitat cand a fost aceasta. Premiile concursului sunt foarte apetisante: o masina pe zi timp de 33 de zile, e vorba despre noul Renault Megane, iar la final un premiu de 30.000 de euro.

Toate bune si frumoase, doar ca pentru a participa la aceasta tombola sau concurs (spuneti-i cum vreti) trebuie sa trimiti SMS-uri la 123. Mai multe SMS-uri trimise, mai multe sanse de castig, doar ca fiecare SMS trimis catre 123 costa aproximativ 1 euro ceea ce inseamna ca pentru a-ti mari sansele de castig trebuie sa cotizezi semnificativ la bugetul concursului si indirect la bugetul de stat (veniturile sunt impozitate nu) in speranta ca iti va pune Dumnezeu mana in cap si te vei pricopsi cu o masina sau, de ce nu, cu marele premiu de 30.000 de euro cu care iti poti lua doua astfel de masini. Daca visezi la marele premiu ia in consideratie si faptul ca statul iti va impozita castigul cu 16%, adica in realitate premiul cel mare e de doar vreo 25.000 de euro.

Citește mai multExercitiu de naivitate