Daca la loto s-ar castiga copii…

… ati mai juca 6 din 49 ? Sau loteria nationala ar trebui sa dea faliment ?

Studiez piata concursurilor din vara lui 2003, si fac lucrul acesta in mod involuntar ca unic proprietar si administrator al unui site de concursuri online. In cei aproape 6 ani de cand sunt observator al fenomenului am descoperit ca sunt unii oameni care pot fi numiti cu ochii inchisi vanatori de premii sau win-aholici… nu le este suficient ca au castigat o data cartea „Baltagul” de Mihail Sadoveanu, ci vor sa o castige si a doua oara, si a treia oara, si daca se poate sa castige totul… nu conteaza ca in biblioteca nu mai are unde sa se aseze macar un fir de praf… (va dati seama ca acesta e un exemplu care vrea sa tina locul la orice premiu pus in joc).

Citește mai multDaca la loto s-ar castiga copii…

De ce ne place „ultima suta de metri” ?

Nu o sa inteleg niciodata de ce oamenii in general, si romanii in special, se grabesc sa faca totul sau aproape totul pe ultima suta de metri ?

Ne inghesuim ca oile sa ne platim taxele la bugetul local sau de stat pe ultima suta de metri si apoi ne plangem ca semenii nostri sunt lipsiti de orice urma de civilizatie bruscandu-i pana la accidentare pe ceilalti.

Ne grabim sa facem cumparaturile pentru Paste si Craciun pe ultima suta de metri desi cel mai adesea am luat salariul cu 2-3 saptamani inainte de a ne hotara ce bunatati vrem sa punem pe masa.

Citește mai multDe ce ne place „ultima suta de metri” ?

Dau un regat pentru un cal

Va suna cunoscuta sintagma ?! Daca-mi aduc bine minte Shakespeare ar fi pus aceasta replica in gura regelui Richard al III-lea: „A horse! A horse! My kingdom for a horse”. Regele era disperat si pentru a se salva dadea orice la schimb, chiar si regatul sau…

La noi in Romania se pare ca politicienii sunt la fel de disperati vazand ca prezenta la urne pentru desemnarea reprezentantilor in parlamentul european va fi una dintre cele mai scazute din ultimii 20 de ani si incearca sa mobilizeze masele oferind un cal pentru un regat. Si nu e vorba despre cai verzi pe pereti sau de cai troieni (desi promisiunile lor electorale cam aceasta sunt) si nici de clasica sacosa cu ulei, zahar, faina si apa plata, ci de o mita electorala in care miza pentru alegatori este mult mai mare.

Citește mai multDau un regat pentru un cal

Ce inseamna TIFF pentru TINE?

Pentru mine nu inseamna decat un acronim care in traducere libera vine de la „Festivalul International de Film Transilvania” (Transilvania International Film Festival). Nu sunt un ignorant dar acest eveniment este promovat atat cat sa te faca doar sa auzi de el dar nu sa te si impulsioneze sa stai cu ochii pe el asa cum se intampla cu cel de la Cannes.

Dar nu festivalul de film e subiectul articolului de fata ci un concurs care are ca tema de casa pentru bloggeri intrebarea de mai sus. Premiile concursului, 40 de memory stick-uri si un laptop Fujitsu-Siemens vor pune la propriu bloggerii pe jar. Desi intentiile Vitrina Viral Debates sunt cat se poate de laudabile, modul in care bloggerii vor percepe si vor actiona in aceasta privinta va lasa mult de dorit. In goana dupa a castiga ceva se va pierde esenta acestui dialog propus de cei de la Vitrina. Si probabil desi pana astazi unii nici n-au auzit de TIFF, vor deveni peste noapte experti in materie…

Citește mai multCe inseamna TIFF pentru TINE?

Concursuri LG: cand doi se cearta al treilea castiga

Am scris deja despre campania de promovare LG legata de lansarea televizorului LCD LH5000 aici.

Asa cum se intampla la noi ceva care incepe sa mearga bine poate sfarsi prost sau devine enervant de sacaitor. Sau daca se poate frauda sistemul de ce n-am face-o ? Ma refer aici la concursurile organizate de cei 4 bloggeri alesi pentru aceasta campanie, 3 dintre concursuri sunt OK (2 sunt concursuri foto, iar cel de-al 3-lea e un fel de pixeliada cu tragere la sorti), insa concursul organizat de Cristian Manafu lasa deschisa portita unui fenomen deloc ortodox: SPAM-ul sub toate formele sale. Cert este ca in ritmul acesta rezultatele vor fi cat nu se poate de nesatisfacatoare pentru majoritatea celor care concureaza cinstit.

Dar ce mai conteaza, scopul scuza mijloacele si LG este singurul castigator din toate aceste competitii lipsite de fair-play.

LCD LG LH5000: buzz marketing la superlativ

Nu o sa ma repet spunandu-ma ca sunt pasionat de tot ce tine de buzz-marketing si publicitate neconventionala, acea forma de publicitate in care investitia majora este creativitatea si nu bugetul alocat unei campanii de promovare. Buzz marketingul a fost ignorat cu buna stiinta de catre agentiile de publicitate pentru singurul motiv ca bugetul alocat unor astfel de campanii este prea mic conform unor standarde unanim recunoscute pe piata publicitatii. Dar paradoxal, in ciuda faptului ca uneori bugetele de buzz marketing nu depasesc nici 10% din bugetul unei campanii de promovare clasica (tv, radio, out-door, internet, etc.) rezultatele obtinute sunt de zeci sau poate sute de ori mai bune decat in cazul publicitatii clasice pentru ca oamenii s-au saturat de reclama intruziva.

Citește mai multLCD LG LH5000: buzz marketing la superlativ

Site-ul zilei: Economiseste pentru tine! Economiseste pentru maine!

Usor de zis, greu de… va asteptati sa spun „greu de pus in practica” ? Nu, ci e greu de acceptat… caci la nivel teoretic imbratisam fara nici un fel de repulsie orice curent ecologic dar cand sa trecem la practica nu acceptam nici in ruptul capului sa renuntam la confortul nostru cel de toate zilele. Dar credeti-ma ca nici nu este nevoie sa faceti lucrul acesta, in schimb puteti sa faceti lucruri care poate vi se par marunte dar care facute zi de zi va ajuta sa descoperiti cata risipa faceti fara macar ca sa va dati seama.

Site-ul pe care vi-l propun astazi se numeste sugestiv Economiseste pentru tine! Economiseste pentru maine! si incearca sa ne sensibilizeze fata de consumul iresponsabil a resurselor pe care le avem la dispozitie.
Veti descoperi pe acest site ca se consuma mai mult decat este nevoie, veti descoperi trucuri si sfaturi care sa va ajute sa faceti economie (la energie electrica, la gazele naturale, la apa menajera, etc.). Exista chiar si un calculator de reurse prin care va puteti estima consumul lunar. Sa nu va speriati daca e mai mult decat cheltuiala la intretinere.

Iar daca sunteti amatori de concursuri, aveti la dispozitie si un concurs la care puteti participa pana pe 31 mai 2009, iar marele premiu e o excursie la Bruxeles.

Site-ul zilei: Produs in Romania

Credeati c-ati scapat ? Nici pe departe… revin dupa o absenta de aproape doua saptamani cu un nou site care consider ca merita toata atentia utilizatorului, toata atentia atat din punct de vedere informativ cat si din punctul de vedere al posibilitatii de colaborare cu acest site in masura in care timpul si cunostintele v-o permit.

Dar hai sa nu o mai lungesc si sa va spun despre ce este vorba: Produs in Romania este un site care doreste sa promoveze tot ce este romanesc si neaparat de calitate (citat aproximativ din prezentarea de pe site-ul in cauza). Ba mai mult decat atat, prin informatiile pe care le pune la dispozitie doreste sa incurajeze consumul produselor romanesti de calitate, consum care ar contribui la crearea a catorva sute de mii de noi locuri de munca.

Citește mai multSite-ul zilei: Produs in Romania

Exercitiu de naivitate

Din 22 aprilie 2009, imediat dupa Sfintele Pasti, Orange lanseaza un concurs similar cu un altul derulat acum ceva vreme ca am si uitat cand a fost aceasta. Premiile concursului sunt foarte apetisante: o masina pe zi timp de 33 de zile, e vorba despre noul Renault Megane, iar la final un premiu de 30.000 de euro.

Toate bune si frumoase, doar ca pentru a participa la aceasta tombola sau concurs (spuneti-i cum vreti) trebuie sa trimiti SMS-uri la 123. Mai multe SMS-uri trimise, mai multe sanse de castig, doar ca fiecare SMS trimis catre 123 costa aproximativ 1 euro ceea ce inseamna ca pentru a-ti mari sansele de castig trebuie sa cotizezi semnificativ la bugetul concursului si indirect la bugetul de stat (veniturile sunt impozitate nu) in speranta ca iti va pune Dumnezeu mana in cap si te vei pricopsi cu o masina sau, de ce nu, cu marele premiu de 30.000 de euro cu care iti poti lua doua astfel de masini. Daca visezi la marele premiu ia in consideratie si faptul ca statul iti va impozita castigul cu 16%, adica in realitate premiul cel mare e de doar vreo 25.000 de euro.

Citește mai multExercitiu de naivitate

Brand Turistic National sau cu ce ne laudam in materie de turism

De la Brandul de Tara care, stim cu totii, a creat suficiente dispute ajungem, asa cum era si firesc, la ceva mai palbabil si anume la Brandul Turistic National. Sau altfel spus la ceea ce crede fiecare din noi ca reprezinta din punct de vedere turistic Romania. Cred ca avem din plin cu ce ne lauda, totul e sa stim sa promovam aceste resurse turistice si apoi sa oferim turistilor veniti sa admire aceste minunatii confortul necesar indiferent ca este vorba de co-nationali sau de turisti straini. Degeaba ai ce daca n-ai cu ce…

Citește mai multBrand Turistic National sau cu ce ne laudam in materie de turism