Sa profitam… sa nu profitam… mai bine scriem pe blog

Profitam.ro este unul din site-urile gen Groupon din Romania si ca orice roman dornic de chilipiruri m-am abonat si eu la newsletter-ul lor pentru reducerile din Brasov.

De saptamana aceasta, sau poate de saptamana trecuta, am inceput sa primesc zilnic oferte de la ei insa pana acum nu mi-a atras nimic atentia.

Astazi insa mi-a sarit ceva in ochi… nu o oferta spectaculoasa ci faptul ca newsletter-ul e trimis astfel incat se pot vedea adresele de e-mail ale tuturor abonatilor (la prima vedere e vorba de cateva mii de adrese – update: aproximativ 9.000 adrese de e-mail).

Citește mai multSa profitam… sa nu profitam… mai bine scriem pe blog

eMag si marketingul erorilor

Despre ce s-a intamplat in urma cu o saptamana la eMag stie probabil toata lumea care are catusi de putin tangente cu mediul online, ba chiar si cei care nu stiu ce-i ala internet au aflat despre eveniment de le televizor caci intamplarea a fost puternic mediatizata.

Pe scurt 248 de romani au avut fericirea de a-si comanda online de la eMag produsele mult visate la preturi derizorii (daca derizoriu e suficient spus cand pretul afisat al unei plasme este cat taxa de transport prin curier).

Citește mai multeMag si marketingul erorilor

Promotii „promotionale”, adica ciudate…

Imaginati-va ca mergeti la magazin si cumparati un set de pahare de cristal care costa vreo 1.000 de lei si la acest produs exista o promotie la care primiti gratis automat si o sticla cu apa minerala de 1 L, care costa doar 1 leu. Cum vi se pare aceasta promotie ?! Mie mi se pare ca e o promotie „promotionala”…

Astazi am descoperit cum un dealer auto la un autoturism care are ca pret de lista minim 15.000 de euro ofera cu titlu de gratuitate un week-end la munte care costa maxim 150 de euro. Nu era mai simplu sa acorzi un discount de 1% decat sa oferi ceva care costa cam cat te costa drumul dus-intors pana la munte (sau mai mult, depinde in ce zona a tarii esti si in ce zona montana ajungi) ?

Citește mai multPromotii „promotionale”, adica ciudate…

Dincolo era mai ieftin, dar platim de 20 de ori diferenta

Nu mai stiu exact cine a inventat gaselnita de marketing platim de X ori diferenta dar sunt convins ca pana in prezent n-a beneficiat nimeni de aceasta mana cereasca din cel putin doua motive: primul motiv e acela ca astfel de promotii se refera la produse distribuite sub brand propriu (adica promotia e praf in ochi), iar al doilea motiv e acela ca magazinele de cartier care uneori chiar practica preturi mai mici pentru a-si fideliza clientii nu se califica pentru aceasta promotie una din conditii fiind aceea de a gasi produsul in magazine comparabile cu supermarketurile.

Si totusi datorita promovarii prin sistemul cel mai ieftin produs il gasesti la noi se gasesc destui cumparatori care sa aleaga sa-si faca cumparaturile dintr-un anumit loc unde se presupune ca e mai ieftin, fara a mai lua in consideratie alte oferte. Uneori procedeaza corect pentru ca si timpul costa bani iar diferenta de pret nu e semnificativa. Totusi daca ajungi sa patesti ca mine sambata seara cand mi-am facut cumparaturile in Carrefour, incepi sa te gandesti de doua-trei ori inainte de a cumpara…

Citește mai multDincolo era mai ieftin, dar platim de 20 de ori diferenta

Ghiceste cel mai mic numar unic si… te-apuca damblaua

In urma cu o luna Aukro – site de anunturi si licitatii online, lansa un concurs, in aparenta simplu ca „buna ziua”, Ghiceste cel mai mic numar si castigi o vacanta spre ce destinatie doresti in limita a 1.000 de euro.

Ce poate fi mai simplu de atat, doar ca lucrurile nu sunt chiar atat de simple: ca sa umfli marele pot trebuie ca numarul propus trebuie sa fie cel mai mic numar unic, adica nimeni in afara de tine nu trebuie sa mai fi propus acelasi numar si trebuie sa fie cel mai mic din totalul de numere propuse. Nu stiu de ce dar am impresia ca la Loto 6/49 e mai usor sa castigi ceva la acest concurs pentru ca in cazul de fata planeaza o anumita doza de incertitudine: nu poti propune 1 pentru ca desi e cel mai mic numar (numarul trebuie sa fie pozitiv si diferit de zero), majoritatea se vor gandi la el…

Citește mai multGhiceste cel mai mic numar unic si… te-apuca damblaua

Prima sedinta gratuit: intre mit si realitate

Poate ati observat ca multi isi imbie clientii cu oferte de genul Prima Sedinta Gratuit.

Fie ca e vorba de o scoala de soferi, de o sala de fitness, de sedinte de consiliere sau de orice altceva in care plata se face pe sedinta sau pe ora exista tendinta de a veni cu ideea primei sedinte gratuite. O idee cat se poate de buna daca ar functiona sau daca ar exista o samanta de adevar si n-ar fi altceva decat strategie de a atrage clientii.

Citește mai multPrima sedinta gratuit: intre mit si realitate

Imparte o bucata de paine

Vel Pitar a lansat pe la inceputul lunii iulie o campanie sociala Imparte! E mai mult decat o felie de paine! prin intermediul careia se doreste sprijinirea a 3 institutii sociale din Bucuresti (Centrul de plasament „Robin Hood”, Centrul de ingrijire si asistenta sociala pentru varstnici Nr.1 si Cantina sociala coordonata de Asociatia „Sfantul Stelian”). Astfel pentru fiecare paine speciala de 300g, Vel Pitar va dona o felie oamenilor nevoiasi din Bucuresti.

Citește mai multImparte o bucata de paine

Reducerile ca forma mascata de marketing

Toata lumea iubeste reducerele si chiar daca lucrurile nu stau deloc asa cuvantul magic reducere ne da iluzia ca cineva ne face o favoare si cumparam mai ieftin un produs sau un serviciu luate la reducere.

Vorbeam in articolul Psihologia preturilor si reducerile aranjate cum stau lucrurile cu reducerile in comertul romanesc asa ca nu o sa revin asupra acestui subiect deja pus in discutie.

Vreau sa remarc doar ca sunt companii care de ani de zile isi fac reclama la produse sau servicii mereu permanent avand aceleasi reduceri. Personal mi s-ar parea mai firesc sa se spuna ca acel produs sau serviciu s-a ieftinit datorita unor factori macro-economici si micro-economici decat sa oferi o reducere fictiva.

Citește mai multReducerile ca forma mascata de marketing

Nu traim in UE ca sa luam *U*E

Stiu ca romanul nu s-a priceput la afaceri asa cum se pricepe neamtul, francezul sau alta natie din Uniunea Europeana.
Stiu ca economia romaneasca din perioada comunista era una cu pierderi planificate din cincinal in cincinal.
Stiu ca economia de stat de dupa ’89 este subventionata de catre economia privata, dar ca sa faci la fel si cu fondurile comunitare imi este greu de inteles de unde atat de multa incompetenta si indiferenta fata de bugetul national.

De ce spun aceasta ? Dintr-o stire primita pe e-mail tocmai am aflat ca Romania a contribuit la bugetul comunitar cu 3 miliarde de euro si in tot acest rastimp am incasat doar 553 de milioane de euro de la UE. Cum vi se pare ? Mie imi este lehamite de toata aceasta situatie si nu cred ca lucrurile se vor imbunatati cumva in urmatorii ani. Astfel vom ajunge sa fim un fel de tara din lumea a III-a a Uniunii Europene si nu exclud ca la un moment dat sa inceapa sa fie excluse din UE anumite state.

Citește mai multNu traim in UE ca sa luam *U*E

Garantie pe viata – o noua forma de marketing

Recent am aflat dintr-un comunicat de presa cum ca SigmaNet a lansat garantia pe viata la peste 5.000 de produse comercializate de ei, dintre care aproximativ 50% dintre acestea sunt reprezentate de produse IT&C. Aceasta dupa ce prin primavara Germanos a venit cu o oferta similara doar ca aceasta lua in calcul doar telefoanele mobile.

Ar trebui sa ma bucure o astfel de atitudine din partea comerciantilor dar oare nu e doar o strategie de marketing ? Probabil ca toate aceste oferte cu garantii pe viata au anumite clauze greu de citit pentru ca sunt scrise cu litere extrem de mici in certificatele de garantie. Teoretic avem garantie pe viata dar haideti sa vedem ce se poate intampla in practica.

Citește mai multGarantie pe viata – o noua forma de marketing