Teama de publicitate

Am impresia că ne este teamă de publicitatea afișată pe bloguri sub forma unor bannere chiar și atunci când acestea nu sunt invazive și nu ne agresează retina.

Am experimentat ani la rând diverse dimensiuni și diverse poziționări ale bannerelor afișate în cadrul site-urilor pe care le moșesc și rata de click este dezamăgitor de mică. La 500.000 de afișări lunare prind maxim 500 de click-uri iar rata de conversie prin intermediul bannerelor tinde practic spre zero.

Multă vreme n-am știut ce să cred despre acest aspect mai ales ca mulți oameni mi-au spus că nu mă adresez unui public țintă potrivit cu bannerele afișate dar am avut câteva ocazii să testez pe propria-mi piele că și atunci când m-am adresat unui public targetat 100% pe subiectul bannerului rezultatele sunt absolut dezamăgitoare.

Citește mai multTeama de publicitate

Fara publicitate prin bannere

Dupa lupte seculare ce-au durat… nici nu mai stiu cat ca nu le-am tinut socoteala, am ajuns la aceeasi concluzie la care au ajuns si altii inaintea mea: bannerele nu mai sunt ceea ce-au fost o data pentru publicitatea online.

Interactiunea vizitatorilor/cititorilor blogului cu bannerele este atat de mica incat nu se justifica prezenta lor pe blog nici macar din punct de vedere estetic.

Asa ca voi pune capat afisarii bannerelor pe blog, probabil definitiv… caci in mod sigur nu voi ajunge sa am cateva zeci de mii de afisari care sa justifice un CRT de 1%.

Keep in touch…

Cum faci o campanie de succes in blogosfera? Nu asa…

Se ia una bucata blogger din A-List (sau mai multi, depinde de bugetul alocat).

Se afiseaza pe blogul respectiv un banner cat mai la vedere.

La sfarsitul campaniei tragi linie si descoperi ca 100% din numarul vizitatorilor acelui blog ti-au calcat pragul si-ti spui ca ai avut o campanie de succes in blogosfera.

Bloggerul nostru isi freaca mainile satisfacut si asteapta urmatorul fraier care vrea sa se promoveze la el pe blog pentru ca a inventat o metoda sigura prin care orice citititor care vrea sa ajunga pe prima pagina a blogului dupa citirea unui articol ajunge pe pagina sponsorului automat datorita folosirii onclick atunci cand se incearca click pe Prima pagina/Home page sau logoul blogului.

Citește mai multCum faci o campanie de succes in blogosfera? Nu asa…

3,25% dobanda la creditul pentru locuinta, publicitate inselatoare de la Unicredit Tiriac Bank

De vreo cateva zile vad ca spatiile de publicitate au fost invadate de o reclama de la Unicredit Tiriac Bank care lasa sa se inteleaga ca s-ar oferi bani pentru achizitionarea de locuinte la miraculoasa dobanda de 3,25% / an.

Nu se precizeaza daca moneda in care se acorda creditul este in lei, euro sau alta moneda. Am presupus ca e vorba de euro si timp de cateva zile am rezistat tentatiei de a da click pentru a vedea despre ce este vorba.

Citește mai mult3,25% dobanda la creditul pentru locuinta, publicitate inselatoare de la Unicredit Tiriac Bank

Alo domnii de la IAB Romania: de cookies nu s-a auzit in curtea domniilor voastre ?

IAB Romania impreuna cu eResearch Corp desfasoara nu stiu ce studiu legat de satisfactia consumatorului vis-a-vis de publicitatea intalnita pe site-urile romanesti.

Pana aici lucrurile par in regula, poate vor oamenii care participa la studiu sa-si exprime dezaprobarea fata de reclamele intruzive sau fata de reclamele care apar simultan cate doua-trei, acoperind tot continutul util al unui site, cu un fundal muzical pe care nu ai cum sa-l opresti si, cireasa de pe tort, nu prea gasesti X-ul cu ajutorul caruia sa inchizi reclama care intra cu picioarele murdare pe monitorul tau.

Citește mai multAlo domnii de la IAB Romania: de cookies nu s-a auzit in curtea domniilor voastre ?

Nedumerire de week-end: pretul pe metru patrat la apartamente

Cu toate ca e criza din cand in cand mai rasfoiesc ofertele imobiliare cu speranta ca intr-o zi voi gasi un acoperis deasupra capului care sa fie al meu si numai al meu.

Practic sunt convins ca e mai avantajos acum sa platesti chiria unui apartament decat ratele la banca pentru a avea un astfel de apartament dar totusi trebuie sa recunosc ca simtul proprietatii tipic zonei balcanice inca nu s-a atrofiat… doar il tin in frau ca sa nu o ia la galop.

Citește mai multNedumerire de week-end: pretul pe metru patrat la apartamente

Google AdWords s-a incuscrit si cu Orange

Dupa ce Google AdWords a mers brat la brat cu Banca Transilvania s-a incuscrit si cu Orange.

Astfel clientii persoane juridice care achizitioneaza un abonament de internet mobil cu trafic nelimitat sau un telefon mobil prin programul Orange Thank You beneficiaza de un voucher Google AdWords de 50 de euro.

Citește mai multGoogle AdWords s-a incuscrit si cu Orange

Promotii „promotionale”, adica ciudate…

Imaginati-va ca mergeti la magazin si cumparati un set de pahare de cristal care costa vreo 1.000 de lei si la acest produs exista o promotie la care primiti gratis automat si o sticla cu apa minerala de 1 L, care costa doar 1 leu. Cum vi se pare aceasta promotie ?! Mie mi se pare ca e o promotie „promotionala”…

Astazi am descoperit cum un dealer auto la un autoturism care are ca pret de lista minim 15.000 de euro ofera cu titlu de gratuitate un week-end la munte care costa maxim 150 de euro. Nu era mai simplu sa acorzi un discount de 1% decat sa oferi ceva care costa cam cat te costa drumul dus-intors pana la munte (sau mai mult, depinde in ce zona a tarii esti si in ce zona montana ajungi) ?

Citește mai multPromotii „promotionale”, adica ciudate…

Concursuri Online – o alternativa eficienta de promovare online

Printre diversele forme de promovare, concursurile si promotiile online, s-au dovedit a fi de-a lungul timpului o alternativa eficienta de promovare online, dovada a acestei afirmatii fiind si faptul ca nu exista zi in care sa nu fie lansat un nou concurs sau o noua promotie.

Concursurile si promotiile sunt o alternativa de promovare eficienta in care un buget limitat poate fi folosit pentru un public tinta foarte larg si diversificat.

Oricine, sau aproape oricine, isi poate permite sa organizeze un concurs indiferent cat de mic este bugetul alocat pentru premii. Dar la randul lor toate aceste concursuri au nevoie sa fie promovate astfel incat sa fie cunoscute de publicul tinta altfel risca sa nu se obtina rezultatele pentru care a fost lansate. Acesta etapa este rezolvata cu brio daca site-ul este listat de catre liderul in domeniul, portalul de concursuri.

Citește mai multConcursuri Online – o alternativa eficienta de promovare online

Concurs „Paris, je t’aime!” – twitter efect sau nu ?!

RFI Romania a dat drumul la concurs Paris, je t’aime! care pune la bataie un week-end la Paris…

Cu 40 de minute inainte de miezul noptii, momentul inceperii concursului, au ciripit pe twitter despre acest concurs. Apoi un alt mesaj a fost lasat imediat dupa inceperea concursului. Pe la orele 6:00 am listat eu concursul pe Concursuri Online si apoi dupa orele 9:00 descopar ca blogosfera incepe sa vorbeasca intens despre acest concurs.

Initial am crezut ca e o campanie de promovare pe bloguri dar cand am descoperit ca efectiv ploua cu aceasta stire pe bloguri de care n-am mai auzit niciodata am intuit ca acesta este efectul twitter si notorietatea RFI. Sau poate ma insel si concursul are vreo componenta adresata bloggerilor pe care eu nu am identificat-o… Voi ce credeti ?! Daca ati scris pe blogul vostru despre c oncursul „Paris, je t’aime!” ce v-a motivat ca sa o faceti ?!

Sau la mijloc o fi efectul de turma: hai sa preiau si eu stirea aceasta ca poate face audienta ?!