Exporturile Dacia si efectul de bumerang

Ieri, 2 iulie, s-au implinit 10 ani de cand Renault a devenit actionar majoritar la Dacia. 10 ani de dezvoltare ascendenta, in care a crescut numarul de angajati, a crescut productia, au crescut exporturile si nu in ultimul rand a condus la dezvoltarea pe orizontala a industriei care are valente directe cu productia de autoturisme Dacia.

Anul acesta, in ciuda crizei, in ciuda faptului ca taxa de mediu s-a dublat pentru a proteja industria auto autohtona, exporturile par sa atinga un apogeu partenerul preferat fiind Germania unde datorita programului de inlocuire a autovehiculelor vechi Dacia se vinde ca painea calda. Este avantajata de pretul destul de ieftin in raport cu alte modele si de suma de 2.500 euro oferita de guvernul german in programul similar celui de la noi, Rabla…

Acum ne frecam mainile de bucurie numai gandindu-ne la performantele Dacia, ne batam cu pumnul in piept, e o mandrie nationala… dar nu gandim in perspectiva, nu vedem decat ziua de maine… ceea ce e dincolo de poimane e o necunoscuta, dar probabil nu ne pasa… dupa noi potopul…

Eu cred ca toate succesurile Dacia de acum, toate exporturile vor avea efect de bumerang peste 1-2-3 ani cand plictisiti de proaspetele achizitii germanii isi vor vinde Dacia Logan amatorilor de masini ieftine din Europa de Est, cel mai probabil o mare parte din masinile vandute acum in toata Europa de catre Dacia se vor intoare in tara de bastina, adica in Romania. La pretul pe care l-au platit acum pe masina se vor dispensa usor de ea si nu e greu de imaginat ca peste 1-2-3 ani sasmsarii auto vor cumpara o masina Dacia Logan din Germania la preturi care pleaca de la 500 de euro.

Nu, nu aberez de loc, ganditi-va ca acum cel mai ieftin model de Dacia Logan se vinde in Germania cu 5.000 de euro, iar germanul de rand care-si duce Trabantul la Remat plateste pe o masina numai 2.500 de euro. Credeti ca peste 3 ani va sta sa se gandeasca daca sa o vanda la jumatate de pret sau cu 500 de euro ?!

Cine vor avea de castigat de pe urma acestui efect de bumerang ? In primul samsarii care vor avea pretentia ca-ti ofera o masina totusi buna (putini kilometri, ingrijita, relativ noua), mult mai ieftina decat una noua si nu cred ca vor cere pe un Logan vechi de 3 ani adus din Germania mai putin de 3.000 – 4.000 de euro dupa ce au dat pe el 500 – 1.000 de euro. Al II-lea castigator este statul roman care va incasa taxa de mediu pentru prima inmatriculare, eventual majorata de nu stiu cate ori pentru ca este de asteptat ca intr-o astfel de situatia, victima a propriului succes, Dacia va merge cu jalba in protap in guvern si se va plange ca industria auto autohtona este sufocata de importurile ilegale de masini second hand.

Faptul ca acum va avea un profit neasteptat de mare va fi un lucru uitat atunci cand exporturile de acum vor fi o sabie cu doua taisuri… iar de platit vor plati fiecare roman care contribuie fara sa comenteze cu taxe care de care mai ciudate la bugetul statului roman…

4 comentarii la „Exporturile Dacia si efectul de bumerang”

    • Sergiu crede-ma ca asa stau lucrurile, cel putin aceasta spun comunicatele oficiale… si chiar daca nu ar fi ceva se schimba doar raportul… efectele de bumerang neputand fi evitate…

  1. te contrazic, daca ai cunoaste cat de cat piata auto din germania ai vedea ca nemtii tin la pret foarte mult, in germania o masina se vinde in functie de km parcursi, si nu anul de fabricatie (normal ca intervin aici normele de poluare, insa ai mentionat in postul tau 2,3 ani, nu cred ca vor fi modificari majore)

    • Nu e vorba de a cunoaste piata auto germana, ci e vorba despre un fenomen atipic… si n-ar fi prima oara cand masinile Dacia se intorc in Romania dupa ce au fost exportate si rulate cateva mii sau zeci de mii de kilometri. Si chiar daca am gresit coborand pretul atat de jos, ideea ca acele masini se vor intoarce in Romania ramane valabila…

Comentariile sunt închise.