Google si duplicitatea in promovarea contextuala

De cand a aparut publicitatea contextuala Google in Romania a inflorit, pe de o parte raiul spamerilor care au lansat site-uri de tip MFA (made for adsense) in speranta ca se vor imbogati peste noapte, fara a se gandi catusi de putin ca un cititor care nu va gasi nimic relevant pe acele site-uri nu se va mai intoarce. Iar pe de alta parte s-a incetatenit ideea in randurile celor ce doresc sa-si faca reclama ca poti investind putin poti obtine rezultate spectaculoase.

Ambele tabere, publisherii si advertiserii, si-au facut gresit socotelile: proprietarii de site-uri au vazut in google adsense un fel de el-dorado, preocupandu-se mai putin de calitatea continutului si uitand sa fie fideli cititorilor nu banului, iar clientii adwords au mizat gresit pe faptul ca setand minimul pe click vor face o afacere buna. Cat dai atat face spune o vorba romaneasca iar in acest caz s-a dovedit a fi mai mult decat adevarata: cat timp esti dispus sa oferi pretul minim posibil si nu-ti targetezi reclama ci preferi o distributie la nivel national nu te poti astepta la rezultate concrete. Poate ca vei avea multe click-uri pe reclama ta, dar cat timp acestea vin de pe site-uri a caror vizitatori nu au profilul potrivit pentru targetul tau n-ai facut altceva decat sa arunci banii pe fereastra.

Cam asa stau lucrurile in zona normala a promovarii prin intermediul publicitatii contextuale oferita de Google.
Exista insa si o componenta subterana a acestei afaceri: se stie ca pentru a fi acceptat in sistemul google adsense un site trebuie sa accepte anumite reguli in ceea ce priveste continutul, Politicile programului Google AdSense, daca ai intrat in program si le incalci ti-ai dat foc la valiza. N-am nimic cu aceste reguli chiar daca conform politicii Google acestea pot fi schimbate oricand fara nici un fel de consultare publica si fara preaviz.

Dar ceea ce ma indigna este faptul ca acele tipuri de site-uri interzise, datorita continutului, in programul Google Adsense sunt promovate prin intermediul programului Google AdWords. Cred ca stie fiecare despre ce este vorba dar totusi voi da cateva exemple: nu poti pune reclama adsense pe un site pentru adulti dar pe un site dedicat copiilor te trezesti ca se face reclama la site-uri pentru adulti, nu poti pune reclama adsense pe site-ul unei farmacii dar pe orice site vezi reclama google la diverse medicamente, nu poti pune reclama adsense pe site care te invata cum sa faci bani din adsense dar Google Adwords are zeci sau poate sute de astfel de site-uri drept clienti, s.a.m.d. Vi se pare normal aceasta atitudine duplicitara, unde este coloana vertebrala a programului de publicitate Google ?! Eu nu o vad… dar probabil cine are painea si cutitul face legea, nu conteaza de unde vin banii, important este sa vina…

PS: Pentru cei care sunt curiosi si nu o sa poata dormi in noaptea urmatoare citirii acestui articol le comunic in mod oficial ca din reclama adsense afisata pe blog imi platesc linistit partea mea de hosting si de trafic consumat.

4 comentarii la „Google si duplicitatea in promovarea contextuala”

  1. Pai atunci ar trebui sa faci ciocul mic si sa nu mai critici la google adsense sau adwords de vreme ce castigi de pe urma lor. Bine, hostingul+traficul … sper ca nu dai mai mult de 5-10 euro pe luna.

    • E o critica constructiva… pur si simplu nu-mi convine ca pe acest blog sa apara reclama pentru cresterea potentei… cat priveste costul cu hostingul nu depasesc 1 euro/ luna si nici nu scot mai mult de pe adsense pe acest blog 🙁

  2. @Geocer, mai degraba traieste Google de pe urma publisherilor. Asa ca nu vad de ce ar face „ciocul mic”.
    E un iz de mentalitate proasta cum ca Google ar face de fapt publisherului un serviciu, platindu-l. De fapt Google e doar un biet intermediar. E drept insa ca unul foarte bun (fata de restul).

Comentariile sunt închise.