Imparte o bucata de paine

Vel Pitar a lansat pe la inceputul lunii iulie o campanie sociala Imparte! E mai mult decat o felie de paine! prin intermediul careia se doreste sprijinirea a 3 institutii sociale din Bucuresti (Centrul de plasament „Robin Hood”, Centrul de ingrijire si asistenta sociala pentru varstnici Nr.1 si Cantina sociala coordonata de Asociatia „Sfantul Stelian”). Astfel pentru fiecare paine speciala de 300g, Vel Pitar va dona o felie oamenilor nevoiasi din Bucuresti.

Prima impresie e una placuta, pentru ca ideea in sine e una nobila si e de dorit sa nu fie sigulara. Insa sunt cateva aspecte care deturneaza toata frumusetea acestei campanii si scopul initial: mi-e personal mi se pare mai degraba un exercitiu de imagine si o strategie de marketing cat timp nu toate produsele Vel Pitar participa la campanie ci doar o anumita paine speciala. Deja prin aceasta limitare numarul celor dispusi sa imparta o felie de paine se reduce simtitor caci e foarte probabil ca gustul painii speciale sa nu fie pe gustul tuturor. Apoi procedura de repartizare a feliilor de paine catre cele 3 centre sociale (nu radeti, se pare ca subiectul campaniei e chiar painea noastra cea de toate zilele), lasata la latitudinea cumparatorilor si realizata prin intermediul site-ului de campanie mi se pare cel putin neinspirata: e greu de crezut ca va intra pe www.imparte.ro  macar o persoana din 10 din cele care au cumparat painea speciala ca sa introduca codul de pe sticker si sa aleaga spre cine va fi directionata felia sa de paine.

Daca ar fi fost dupa mine as fi procedat putin altfel: as fi pus la bataie toate sortimentele de panificatie de la Vel Pitar pentru a participa la aceasta campanie si as fi stimulat participarea populatie prin organizarea unui concurs si acordarea unui week-end saptamanal la munte sau la mare celor care se implica in aceasta campanie. Astfel vanzarile ar fi fost in crestere, iar cele 3 centre sociale ar fi avut asigurata painea pentru mult timp de aici incolo, sau numarul institutiilor sociale beneficiare ale acestei campanii ar fi putut fi mult mai mare.

Dar asta este, unde nu-i cap vai de picioare… nu stiu de ce, dar am o presimtire sumbra ca aceasta campanie nu va fi decat o campanie pe hartie pentru a apare in portofoliu de campanii sociale Vel Pitar, in practica finalizandu-se prin a fi un esec rasunator…

5 comentarii la „Imparte o bucata de paine

  1. Ar putea participa eventual toate produsele Vel Pitar ambalate, pentru ca ei produc si multa paine simpla, neambalata. Eu dintr-aceea cumpar de obicei, asa ca nici daca as vrea n-as putea participa la acea campanie.

    • Eu am presupus ca toate produsele lor sunt ambalate pentru ca sincer vorbind in Brasov n-am mai vazut de multa vreme produse de panificatie Vel Pitar neambalate…

  2. Avand in vedere ca actionarul Vel Pitar este new century holdings (NCH) cred ca de fapt nicio felie de paine nu va fi donata! Probabil vor dona numai daca cineva va introduce acel cod de pe sticker si ai dreptate: cati vor face asta…?

    • Nu stiu care e situatia actionariatului, dar ar fi fost frumos sa faca o fapta buna fara a trambita in mass-media…

  3. Din punctul meu de vedere,  imi surade faptul ca pachetele alese sunt de French Toast..painea se pastreaza proaspata timp indelungat, si feliile de paine sunt numai bune pentru sendvisuri.
    Campania este in plina desfasurare si cred ca vor fi cat mai multi donatori
    Succes in continuare!

Comentariile sunt închise.