Pana unde poate ajunge nesimtirea RDS DIGI ?

Sunt client RDS full-option de ani buni si de-a lungul timpului am constatat ca adopta o pozitie abuziva si total lipsita de transparenta fata de client, contractul incheiat cu ei fiind doar pe post de hartie igienica.

Las deoparte micile frustrarile legate de de faptul ca au fost perioade cand au fost picate partial sau in totalitate serviciile pe care se obligau sa mi le furnizeze prin contract. Am incercat sa inteleg ca se intampla si la case mai mari, in plus in majoritatea cazurilor problemele sesizate au fost rezolvate intr-un timp rezonabil.

Sunt insa unele aspecte peste care nu pot trece oricat as incerca: primul ar fi acela ca desi in contract scrie negru pe alb ca se va asigura difuzarea a minim 50 de canale tv, de mai bine de jumatate de an numarul acestora a scazut constant ajungand ca in momentul de fata sa mai fie receptionate doar vreo 40 de canale tv. Nemultumirea e cu atat mai mare cu cat canalele care nu le mai prind erau din cele pe care le urmaream.

La prima sesizare a serviciului clienti mi s-a sugerat sa dau o rescanare pentru ca se mai intampla sa se schimbe frecventa pe care sunt transmise canalele tv, la ce-a de-a doua sesizare fatuca de la telefon m-a contrazis cu contractul in fata spunandu-mi ca cele minim 50 de canale tv nu sunt garantate, iar in final la cea de-a treia sesizare mi s-a dat o explicatie plauzibila: se migreaza catre transmisia tv in format digital si acele canale pe care nu le mai receptionez sunt transmise doar digital nu si analogic. Solutia pentru aceasta problema e un decodor pe care-l primesti in custodie doar ca in situatia in care esti chirias degeaba te prezinti cu toata arhiva de facturi si chitante platite la zi, doar proprietarul poate sa ridice acel decodor pentru televiziunea digitala.

Urmeaza mai apoi pe lista neagra a nemultumirilor greu de diferat majorarile periodice a tarifelor fara a-ti oferi posibilitatea rezilierii contractului in cazul in care aceste majorari ti se par o practica abuziva. Asa s-a intamplat in urma cu 1-2 ani cand tarifele pentru abonamentul de cablu s-a majorat cu 15% peste noapte. Iar mai recent s-a intr-dus taxa de mentenanta a retelei in valoare de 5 lei.

Nu vreau sa fiu inteles gresit, sunt constient ca tarifele sunt tinute la pragul de jos pentru a fi competitive, dar cand faci o miscare de genul acesta vreau sa am posibilitatea sa aleg mai ales ca incep sa apara oferte comparative ca pret din partea Romtelecom + Cosmote si o calitate a serviciilor sensibil superioara daca e sa iau de bune ceea ce afirma prietenii care beneficiza de serviciile concurentei. Si daca tot suntem in zona preturilor poate trebuie sa amintesc faptul ca timp de aproape 2 ani am platit 45 lei pentru conexiunea de internet in timp ce altii plateau 39 de lei (de vina a fost tot serviciul clienti de la RDS care mi-a spus ca trebuie sa platesc atat cat scrie in contract, ulterior cineva de la departamentul comercial mi-a spus ca sunt dobitoc si de atunci platesc la fel ca toata lumea).

Cireasa de pe tort in tot acest ciclu de nemultumiri am descoperit-o astazi dimineata cand deschizand calculatorul si incercand sa accesez internetul in loc de home page mi s-a afisat… ia ghiciti ce ? O reclama RCS & RDS cu mentiunea ca aceasta va fi afisata timp de 30 de secunde. M-am frecat la ochi pentru ca nu-mi venea sa cred si am dat click pe reclama care m-a directat catre site-ul RCS & RDS.

Ce-am inteles eu din aceasta ? Ca nesimtirea RCS & RDS nu cunoaste limite, insa mi se pare strigator la cer ca eu sa platesc pentru un serviciu si tu ca furnizor sa vii sa-mi bagi pe gat reclame. Nu conteaza ca imi servesti o singura reclama in 24 de ore, atunci cand deschid pentru prima data browserul. Pare putin dar deranjeaza atat timp cat eu platesc ca sa beneficiez de acel serviciu… Nu ma deranjeaza deloc o reclama cand accesez un hot-spot wireless public dar in cazul de fata moralitatea gestului este discutabila.

Ca sa vedeti cat de perversa treaba haideti sa facem un exercitiu de imaginatie: cati clienti are RCS & RDS, sa zicem ca 1.000.000 de abonati. Inmultiti cu 30 de zile si apoi cu minim 1 euro cent pentru o afisare si o sa vedeti ca dintr-o astfel de practica se poate obtine lunar 300.000 euro.

Poate ca pare putin, poate ca asa si este pentru o firma de calibru RCS & RDS, insa daca facem socoteala din perspectiva clientului poate sa insemne foarte mult: 1.000.000 de afisari zilnic, fiecare afisare de cate 30 de secunde, inmultit cu 30 de zile. Rezulta nu mai putin de 434 de zile, adica ceva mai mult de un an de vizionat reclame impuse cu de-a sila.

Ti-ar place sa pierzi mai bine de un an de zile, non-stop, privind la reclame furnizate prin intermediul unui serviciu pentru care platesti ? Mie nu…

3 thoughts on “Pana unde poate ajunge nesimtirea RDS DIGI ?

  1. Si pe mine m-a deranjat taxa asta de mentenanta de 5 lei; am un contract incheiat cu ei, contract care nu se modifica decat prin act aditional semnat de ambele parti.
    Televizorul l-am inlocuit aproape complet cu internetul – am stiri, filme, documentare. Ieri mi sa ars si ultimul tv din casa 🙂 unul micut, cel pastram in bucatarie. Daca nu aveam placa tv pe pc, cred ca ma batea gandul sa renunt la abonamentul tv.

  2. Apropos de nesimtirea celor de la rds: In ianuarie mi-am luat un tv nou cu plasma si tunner DVB-C, si ajuns acasa l-am conectat la cablu si am dat scanare digitala. La acea vreme receptionam 105 canala digitale inclusiv Eurosport HD, Discovery HD si TVR HD. Acum vreo 2 luni jumate, au inchis vreo 40 de pograme (le-au codat), pentru ca au lansat serviciul HD. Perfect normal am zis eu, daaaaar acum o luna jumate am vrut sa optez si eu pt serviciul HD.
    Ma costa 40 de lei/luna, cu tot cu chiria decodorului HD, dar ce sa vezi, stupoare: nu au pe stoc decodoare HD. Cei de la relatii clienti m-au pus sa sun zilnic la ei dupa ora 11:00 sa imi zica daca au sau nu pe stoc, si ce credeti!? De 1 luna jumate sun ca boul la ei aproape zi de zi sa ii intreb daca au decodoare si evident ca nu au: concluzie – ii doare fix in cur de mine si de faptul ca vreau sa le dau niste bani in plus.
    Deci ca intotdeauna RDS e un serviciu de 2 bani (ar fi trebuit sa ma invat minte de acum 2 ani cand am stat 6 luni ptr Digi TV satelit in conditiile in care trebuiau sa vina in max 14 zile lucratoare, si evident ca nici dupa 6 luni nu s-au sinchisit)
    Intrebarea mea este: ce putem face impotriva nesimtirii fara margini a RDS??????

  3. Absolut nimic. Ti-o spune un operator care incearca sa faca concurenta gigantului RDS (fdx). Eventual sa te-apuce lehamitea si sa te apuci sa downloadezi zeci de terra de filme si de documentare; tembelii nu-si dau seama ca-si darama incet-incet propria afacere cu aceasta atitudine. SAU poti sa te smiorcai in telefon si sa spui  ca esti de la TVR sau de la Realitatea si ca vrei sa-ti vezi grafica de generice (caz real care a fost rezolvat, probabil l-a auzit cine trebuie pe prietenul meu in inregistrare :). In orice caz, e o afacere marsava. I-a venit miliardarului Zoltan ideea ca ar putea face alte miliarde blocand fortat orice semnal DTV si inchiriind sau vanzand milioanelor de abonati decodoare. Ca doar creste numarul lcd-urilor cu dvb-t si dvb-c, nu-i asa? Marsava gandire, insa tocmai prin acest comportament brutal si nesimtit au reusit „liderii” RDS sa aiba cei mai multi abonati in Romania. Dar asta-i capitalismul brutal de tip balcanic de la noi, care incurajeaza nesimtirea, minciuna, santajul.

Comentariile sunt închise.