Stiri in nestire…

Zilele trecute intr-o stire de pe Antena 1 se vorbea despre cat de rau o duc firmele de rent-a-car in Romania in aceasta perioada de criza. Astazi primesc pe e-mail o alta stire de la Capital care practic contrazice ceea ce stiam despre firmele de inchirieri auto: in urma prabusirii leasing-ului si a vanzarilor de autoturisme, firmele de rent-a-car prospera numarul clientilor care apeleaza la acest tip de serviciu crescand vertiginos.

Sa stam stramb si sa judecam drept: voi ce-ati inteles din toata aceasta bulibaseala jurnalistica ?! Eu mai nimic… dar am tras invatatura sa evit pe cat posibil sa cred in astfel de stiri…

Va mai amintiti de primele idei legate de programul Prima Casa ? Mass-media sa repezit sa prinda acest subiect fierbinte pentru stiri fara a analiza catusi de putin in perspectiva, toata lumea de la mic la mare ridica in slavi genialitatea guvernului de a scoate tara din criza. Acum, dupa razboi, multi viteji se arata si incep sa scrie despre lucruri evidente inca de la bun inceput pentru cine voia sa vada dincolo de aparente. Aceeasi oameni care initial pupau in fund eminenta spalacita a guvernului, au acum o revelatie uimitoare: acest program nu merge, bancile se retrag din aceasta intelegere, oamenii nu se inghesuie, programul e vazut ca fiind unul electoral si se cauta aranjamentul politic si oamenii care ar fi beneficiat in realitate de pe urma acestui program.

Sunt doar doua exemple de inconsecventa jurnalistica, de stiri facute la o cafea si o tigara pe holurile redactiei sau in mijlocul de transport in comun in drum spre serviciu. Cei care ar trebui sa fie formatori de opinie sunt de fapt niste instrumente de manipulare, sau poate pur si simplu setea de senzational e mai mare decat veridicitatea stirii.

In astfel de conditii exista o singura solutie pentru a iesi din impas: cititi bloguri si ignorati mass-media. Bloggerii chiar daca dau dovada de multa subiectivitate macar sunt coerenti si consecventi in ceea ce priveste demersul lor in blogosfera.

5 comentarii la „Stiri in nestire…”

  1. Cred ca jurnalistii sunt si una si alta : si instrumente de manipulare, si vanatori de senzational. Si nu cred ca e nevoie sa-mi argumentez afirmatia.

    • E ALTER EGO si n-am nici in clin, nici in maneca cu persoana pe care o crezi tu… pe mirc am intrat prima i ultima oara acum 10 ani…

  2. Din păcate şi presa economică e dominată de dorinţa de senzaţional… a redactorilor. nu se urmăreşte o analiză pe termen lung, a cărei finalitate să fie un articol bine documentat şi argumentat.

Comentariile sunt închise.