Diacriticele și optimizarea pentru mobil

Diacriticele și optimizarea pentru mobil

Într-un articol recent mă întrebam „Cât de mult contează diacriticele pentru SEO?” și încercam o scurtă analiză a provocărilor pe care le au creatorii de conținut pentru a respecta recomandările de bune practici sugerate de Google, recomandări raportate la comportamentul utilizatorilor în momentul căutărilor realizate prin intermediul motoarelor de căutare.

Într-un final am ajuns la concluzia că trebuie să scriem pentru oameni nu pentru motoarele de căutare, un text scris cu diacritice este mai ușor de înțeles de către cititori și nu lasă loc la interpretări în ceea ce privește sensul exprimării ca în cazul ortografierii fără diacritice.

Optimizarea pentru motoarele de căutare, diacriticele și telefonul mobil

Diacritice
Diacritice

Știm că din octombrie 2016 „Numărul utilizatorilor de internet de pe dispozitive mobile l-a depășit pe cel de pe desktop„.

Aceasta înseamnă că accesăm internetul mai mult de pe mobil decât de pe laptop sau desktop și deși comportamentul utilizatorului rămâne neschimbat în ceea ce privește folosirea diacriticelor în căutări apar două argumente noi pentru folosirea diacriticelor atunci când ne exprimăm în scris în spațiul virtual al internetului.

Primul argument pentru a folosi diacriticele din perspectiva utilizatorului de internet mobil este acela că oamenii folosesc căutarea vocală pe mobil și… surpriză: atunci când vorbim folosim diacritice iar Google înțelege perfect limba română și de aceea transcrierea fonetică a textului căutat este cu diacritice.

Al doilea argument pentru folosirea diacriticelor, tot din perspectiva utilizatorului de internet mobil, sunt funcțiile de auto-corecție și predicție de pe telefoanele mobile. Aceste funcții pe lângă faptul că ne ajută să scriem mai repede și cât de cât corect gramatical dacă nu avem carențe logice de exprimare, ne împiedică să facem căutări în Google fără diacritice. De exemplu eu încerc să caut cazare brasov dar pe telefonul mobil rezultatele sunt despre cazare brașov.

Dacă punem la socoteală și faptul că Google învață destul de repede că un cuvânt scris cu diacritice e același cuvânt ca cel căutat de utilizatori dar scris fără diacritice este suficient ca să ne apucăm de scris cu diacritice dacă nu o facem deja. Viitorul este a internetului mobil și a conținutului scris cu diacritice.