Diacriticele și optimizarea pentru mobil

SEO cu diacritice

Într-un articol recent mă întrebam „Cât de mult contează diacriticele pentru SEO?” și încercam o scurtă analiză a provocărilor pe care le au creatorii de conținut pentru a respecta recomandările de bune practici sugerate de Google, recomandări raportate la comportamentul utilizatorilor în momentul căutărilor realizate prin intermediul motoarelor de căutare.

Într-un final am ajuns la concluzia că trebuie să scriem pentru oameni nu pentru motoarele de căutare, un text scris cu diacritice este mai ușor de înțeles de către cititori și nu lasă loc la interpretări în ceea ce privește sensul exprimării ca în cazul ortografierii fără diacritice.

Citește mai mult

Cât de mult contează diacriticele pentru SEO?

SEO cu diacritice

La școală suntem învățați să scriem românește, adică cu diacritice, dar o dată cu renunțarea la scrisul de mână în favoarea tastaturii unii dintre noi, printre care mă număr și eu, din prea multă comoditate am preferat scrisul fără diacritice.

Însă la începutul anului 2014 eu personal am decis că indiferent de modul în care mă exprim în scris, pe hârtie sau în spațiul virtual al internetului, voi folosi așa cum se cuvine limba română folosindu-mă de diacritice.

Am crezut că va fi greu să fac acest lucru de la tastatură dar a fost mult mai simplu decât mă așteptam să mă adaptez cu diacriticele.

Citește mai mult

Experiment P.O.H.U.I.

Au trecut 5 saptamani de cand ma intrebam: Ce inseamna POHUI?

N-am facut altceva decat sa spun lucrurilor pe nume: faptul ca POHUI inseamna inainte de toate trafic… si-am avut dreptate.

In primele 16 zile nu s-a intamplat nimic deosebit in ceea ce priveste traficul pe acest blog apoi din 25 aprilie 2013 traficul a explodat pur si simplu: de la mediocra cifra de 100 vizitatori zilnici care ajungeau aici cautand expresii de citate celebre pe care le-am folosit in unele articole, a urcat si a stationat timp de 3 saptamani pana la o medie de 1.000 de vizitatori unici/zi.

Citește mai mult

Piramida SEO

Toata lumea alearga sa fie pe prima pagina a motoarelor de cautare (Google in particular pentru ca e cel mai utilizat) fara a sti ca nu e suficient sa fii acolo si gata, ci este necesar si aproape obligatoriu sa fii cat mai sus listat pe prima pagina de rezultate pentru a obtine cat mai multe vizite.

Multi reusesc sa obtina un loc pe podiumul Google (1, 2 sau 3) dar cu toate acestea dupa se trezesc cu vizitatori nu stiu cum sa-i faca sa ramana si revina pe site sau… sa cumpere daca la mijloc e un magazin online. Dar aceasta e cu totul alta poveste si nu constituie subiectul articolui de fata.

Citește mai mult

Piata de linkuri

Astazi am descoperit Piata de Linkuri, un nou serviciu marca Trafic.ro lansat ieri, 18 noiembrie 2010.

Ideea este de a intermedia in mod gratuit pe baza ofertei si a cererii (nu invers cum ar fi firesc) schimbul, cumpararea si vanzarea de link-uri sau continut (articole sponsorizate). Pana aici totul pare bine, frumos chiar, si tehnic vorbind era nevoie de asa ceva dar intrebarea care se impune e daca o sa mearga o astfel de piata a link-urilor ?

De ce acest mare semn de intrebare ? Pentru ca la o privire de ansamblu si o scurta analiza a ofertei primul impuls este sa-ti bagi picioarele intr-un lighean cu apa si cuburi de gheata, apoi sa-ti dai palme: oferta e total nerealista pentru mediul online romanesc caci preturile de acolo n-au nici o legatura cu nimic, poate doar cu acele site-uri care ofera calculatoare pentru valoarea unui link.

Citește mai mult

Sfaturi pentru pseudo-expertii SEO

Pe prima pagina Google e usor de adus un site daca ai in spate ceva experienta in materie de SEO chiar si pentru cuvinte cheie greu de abordat datorita concurentei.

Insa diferenta intre pozitia 1 si pozitia 10 de pe prima pagina cu rezultate este enorma, ca de la cer la pamant, caci mai putin de 10% din cei care fac o cautare dupa un anumit cuvant cheie sau combinatii de cuvinte cheie ajung sa de-a click pe rezultatele de pe pozitiile 2-10 (10% e pentru pozitia 2 ca pana la pozitia 10 procentul scade proportional).

Citește mai mult

Page Rang update

Ce punem in locul Google Page Rank? ma intrebam intr-un articol in urma zvonurilor conform carora Google ar renunta la acest parametru… Si iata ca Google a venit cu un update de Page Rank care sa infirme toate acele zvonuri. Si se pare ca Google a fost generos cu acest update, probabil din cauza Halloween-ului … Citește mai mult

Super Bingo Metropolis – seo spamul zilei

Uitandu-ma peste statisticile blogului am descoperit un lucru interesant: articolul Super Bingo Metropolis este cel mai accesat din ultimele 30 de zile desi n-are vechime decat de o saptamana. E adevarat ca e unul din cele mai comentate articole de pe blog si aceasta putea fi o cauza a numarului mare de vizualizari dar totusi poate mai exista o explicatie…

Mi-am zis in sinea mea ca e ceva in neregula si cum mai bine de 75% din traficul blogului este via Google am facut o cautare dupa cuvintele super bingo metropolis pe care le banuiam ca au produs aceasta evolutie a unui articol relativ proaspat. Pe prima pagina de rezultate nimic legat de blogul meu, am rasuflat usurat… insa am descoperit ca sunt pe a II-a pagina de rezultate chiar pe prima pozitie.

Citește mai mult

Site-ul zilei: Dirpedia – lista directoare web romanesti

Daca tot vorbeam despre Promovare blog prin inscrierea in directoare web romanesti cred ca e cazul sa ma tin de promisiune si sa va ofer o lista de referinta cu cele mai importante directoare web romanesti.

Nu o sa va insirui aici o lista exhaustiva cu directoarele web romanesti dar o sa va recomand un site care incearca, dupa anumite criterii, sa faca o selectie a celor mai importante directoare romanesti. Este vorba de site-ul Dirpedia, site ce listeaza aproape 500 de directoare web romanesti.

Citește mai mult

Paranoia Google Page Rank Update

A inceput paranoia google page rank update… curg rauri de cerneala (pardon, de bytes) pe bloguri, forumuri si alte locuri in care iti poti etala pseudo-succesul sau iti poti plange singur de mila…. Dar indiferent de sensul acestui update de page rank a te bucura sau a plange e pur si simplu doar timp pierdut…

Citește mai mult