Cota de piata sau cota de profit?

Tocmai ce mi-a atras atentia un articol din Capital in care se vorbeste despre cota de piata a tabletelor pc vandute sub brand romanesc: daca ar fi sa ma iau dupa acel articol tabletele pc romanesti daca nu domina preferintele utilizatorilor au cel putin o cota de piata demna de invidiat.

Nu vreau sa spun ca cifrele sunt umflate sau ca avem de-a face cu un articol publicitar, ori mai rau o simpla preluare a unui comunicat de presa fara a se verifica catusi de putin datele sau de a se folosi in mod inteligent materia cenusie.

Ceea ce vreau sa spun e ca se compara mere cu pere, concluziile fiind total nerelevante…

Citește mai mult

Zoso dubleaza miza castigurilor din blog

15.000 de euro pe an din blog e prea putin ne spune Zoso veteran in ale blogului pe piata romaneasca intr-un interviu pe Money. Dupa ZeList e momentan pe locul 2, locul intai fiind ocupat de Cabral, dar sunt convins ca Zoso castiga mult mai mult decat Cabral din blogging.

A pornit la drum cu blogul in 2005 si estimeaza ca in acest an veniturile din blog se vor situa undeva in jur de 30.000 de euro, adica nici mai mult, nici mai putin decat 2.500 euro/luna. Nu-i asa ca poti fi invidiat de multi care se spetesc in uzinele si pe ogoarele patriei si castiga de zece ori mai putin decat un blogger care are libertate totala de miscare ? Asa cum spuneam si in articolul anterior lucrurile par simple, dar sunt mai complicate decat vor sa para. O suma atat de mare poate aprinde imaginatia multor bloggeri din cei peste 33.000 monitorizati de ZeList, dar eu le zic sa stea pe fundul lor caci vrabia malai viseaza, calicul praznic si bloggerul bani cu un singur click (sau clip, valabil pentru blogurile unde posturile inseamna materiale video).

Citește mai mult

15.000 de euro pe an din blog

Cine nu-l stie pe bloggerul Arhi sa ridice mana sus ? Nu va intreb cine-l citeste sau cine nu-l citeste dar cred ca toata lumea a auzit de Cetin Ametcea cunoscut in blogosfera sub numele de Arhi.

Arhi a avut amabilitatea sa dea un interviu publicatiei DailyBusiness in care sa ne povesteasca experienta sa ca blogger din 2007 pana in prezent. De obicei frunzaresc stirile din online citind pe diagonala, dar articolul de fata mi-a atras atentia suficient de mult ca sa-l tratez cu mai multa atentie.

Articolul e interesant prin faptul ca vorbeste despre lucruri concrete: pana acum toata lumea stia ca se fac bani frumosi din activitatea de blogger, dar nimeni nu stia exact cat. Arhi ne spune ca el castiga 15.000 de euro pe an la un trafic de 5.000 de vizitatori unici/zi scriind zilnic cate 2-3-4 articole. Ce pot sa zic e ca 1.250 euro/luna din blog nu e putin deloc, ba e chiar confortabil, insa aceasta dezvaluire va face ca unii bloggeri sa inceapa sa viseze frumos. Ori lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par.

Citește mai mult

Diferenta dintre 111 si 112

Stiati care este diferenta intre 111 si 112 ? Probabil nu va spune mare lucru, poate doar cu exceptia numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 pe care banuiesc ca-l stie multa lume desi nu este exclus sa fie si persoane care inca nu au auzit de el.

Ei bine o prima diferenta intre cele numere e faptul ca 112 este un numar de telefon (stiti voi la ce e bun), iar 111 este un depozit bancar in lei la Banca Transilvania.
Pentru depozitul bancar 111 in 27 aprilie 2009 dobanda a fost de 13,75%, iar dupa 111 zile dobanda a ajuns la 11,25%. Dupa cum se poate vedea avem o scadere a dobanzii cu 2,5% in puncte procentuale.

Citește mai mult

Adevar sau minciuna: Cand unii pierd altii castiga

Banca Transilvania raporteaza scaderi de 90,1% ale profitului pentru primul semestru al acestui an in raport cu perioada corespunzatoare anului 2009. Raiffesen Bank nu o duce nici ea mai bine si raporteaza o scadere de 86% a profitului. In acelasi timp ING vine si ne raporteaza un profit crescut cu 101% pentru aceeasi perioada. N-am … Citește mai mult

Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma…

… in beneficii bine-nteles. Probabil multi dintre voi au auzit fie pe la stiri, fie de la cunostinte, de practicile mai putin ortodoxe al magazinelor cu profil alimentar sau al producatorilor din industria alimentara. Practici care constau in a obliga angajatii de a primi la „oferta” produsele din galantare sau din depozite care au perioada de valabilitate expirata si nu mai pot fi scoase la vanzare sau puse in circuitul distributiei. Adica, pentru a fi mai clar, umbla vorba prin targ ca angajatii sunt pur si simplu obligati sa cumpere marfa expirata…

Citește mai mult