Reducerile ca forma mascata de marketing

Toata lumea iubeste reducerele si chiar daca lucrurile nu stau deloc asa cuvantul magic reducere ne da iluzia ca cineva ne face o favoare si cumparam mai ieftin un produs sau un serviciu luate la reducere.

Vorbeam in articolul Psihologia preturilor si reducerile aranjate cum stau lucrurile cu reducerile in comertul romanesc asa ca nu o sa revin asupra acestui subiect deja pus in discutie.

Vreau sa remarc doar ca sunt companii care de ani de zile isi fac reclama la produse sau servicii mereu permanent avand aceleasi reduceri. Personal mi s-ar parea mai firesc sa se spuna ca acel produs sau serviciu s-a ieftinit datorita unor factori macro-economici si micro-economici decat sa oferi o reducere fictiva.

Si probabil cel mai elocvent exemplu pentru insistenta sa este Romtelecom si ClickNet care ofera reduceri pe viata de 25% la abonamentele de voce, respectiv de 50% pentru abonamentele la internet. Daca pretul real al unui abonament de internet este de 10 euro/luna de ce sa minti poporul cu televizorul, radio, presa sau internet ca de fapt el costa 20 de euro/luna dar noi facem o favoare clientului si il oferim cu o reducere de 50% pe viata.

Mie mi se pare, daca nu o incalcare a unor principii economice referitoare la concurenta, cel putin lipsa de bun simt si multa ipocrizie. Si nimeni nu face nimic in acest sens, nici o autoritate nu se auto-sesizeaza de parca ceea ce se intampla ar fi normal.

Pai daca asa stau lucrurile eu propun aplicarea unui mecanism asemanator in acordarea salariilor angajatilor: 50% sa fie impozitate de catre stat si sa se plateasca contributii sociale (sanatate,somaj, pensie, etc.) si pentru procentul ramas de 50% sa nu se perceapa nici o taxa. Dar nu o sa vezi lucrul acesta vreodata caci atunci imediat va sari de fund in sus guvernul ca nu sunt destui bani in bugetul de stat…

2 comentarii la „Reducerile ca forma mascata de marketing”

  1. In privinta acelei reduceri mincinoase a Romtelecom ai perfecta dreptate. Oricum, daca ar fi practicat pretul intreg, n-ar fi avut probabil niciun client. Sau poate ca ei spera ca intr-o zi Internetul se va scumpi asa de tare incat vor aplica si ei tariful intreg, fara reducerea promisa.

    • ClickNet si Romtelecom sunt exemplele cele mai agasante de pe piata dar nu sunt singurii… iar in privinta scumpirii internetului nu cred ca sunt totusi atat de naivi incat sa creada aceasta… toate reducerile astea nu-s decat marketing…

Comentariile sunt închise.