Despre ipocrizia din A-Blogosfera

Nu trece zi in care sa nu fiu surprins de inconsecventa bloggerilor din A-List: astazi sustin un lucru si maine… uita ce-au spus cu o zi inainte si sustin exact contrariul. De fapt folosesc ocaua (mare sau mica) potrivita cu interesele de moment.

Faptul ca se contrazic de la o zi la alta e doar o metafora pentru a ilustra ideea. Intre doua idei contrare imbratisate de acelasi om pot trece cateva zile, cateva saptamani sau poate cateva luni insa concluzia e cam aceeasi: ajung sa linga ceea ce au scuipat.

Doar in acest an am retinut cateva astfel de idei contradictorii sustinute in blogosfera romaneasca de elita:

Astfel cineva spunea ca marketingul afiliat nu e profitabil pentru un A-Lister, dar cand cineva nu-l baga in seama atunci cand deruleaza o campanie CPC (cost-per-click) in blogosfera de mijloc sustine ca o astfel de campanie nu e profitabila cat timp cei ce ajung pe site-ul clientului nu cumpara nimic ci sunt doar bagatori de seama.

Alt blogger se arata frustrat de faptul ca un aspirant la statutul de A-Lister il copiaza rescriindu-i articolele si ideile postate pe blog, dar acest blogger nu se da inapoi de a rescrie articolele pe care le citeste pe blogurile celor mai prosti ca el. Si desi in aparenta este sustinator al precizarii sursei, el nu o face niciodata…

A-Listerii sustin ca scriu advertoriale obiective despre produse, servicii sau companii dar… recomanda sa nu musti mana celui care te hraneste. Concluzia o trage fiecare din cei care citesc aceste randuri….

Un ultim exemplu este acela in care bloggerul nostru considera femeia inferioara barbatului imbodobind-o cu cele mai abjecte epitete, iar mai tarziu vrea ca bunica, mama, sotia, fiica sa fie respectate pentru ceea ce sunt nu sa fie tratate dupa sugestiile enuntate de el anterior. In opinia unor astfel de persoane femeile sunt curve, insa daca-i atragi atentia ca si nevasta sa este femeie optica li se schimba: nevasta lor e un inger…

As putea continua lista de exemplificari, dar spre deosebire de bloggerii de profesie nu am timpul necesar ca sa analizez toate absurditatile pe care le-am intalnit in A-Blogosfera numai in prima luna a anului de gratie 2011.

Cert este A-Blogosfera se poate numi cu usurinta OTV-Sfera: audienta care aduce bani este mai importanta decat orice principiu… bun sau rau…

9 comentarii la „Despre ipocrizia din A-Blogosfera”

  1. Ce-i drept nimeni nu obliga pe nimenisa citeasca un lucru sau sa urmeze vreun sfat. Am facut cateva formulare pe care le-am gasit la cei pe care ii citesc si am notat ca nu ma influenteaza decat putin sfatul dat de blogari atunci cand vine vorba de cumparare de produse. Cred ca in discutia de sus era vorba si de folosirea AdBlock, sa nu mai fie afisate reclame, nu?

    • In articolul meu am sintetizat mai multe discutii… si nu era vorba despre folosirea AdBlock… stiu ca s-a discutat pe undeva si despre aceasta…

  2. Arata-mi un articol inteligent si folositor scris de A-bloggerii romani care sa aiba audienta.

    Ei scriu idei de moment luate din cancan care oricum a doua zi au valoare 0.

    Nu-i intereseaza ca ideile enuntate de ei sa fie folositoare cuiva ci doar sa le aduca profit de moment…

    tocmai de aceea blogosfera romana a murit ca un avorton…inainte de a se naste…

    • Hai sa nu fim chiar atat de aspri si categorici: sunt si A-Listeri care merita tot respectul nostru pentru ca au continuitate in ceea ce priveste ideile sustinute pe blog… si sunt destui doar ca acesti bloggeri se agita cel mai putin si nu prea le pasa daca sunt acolo sus sau mai jos pentru ca viata lor de zi cu zi nu depinde in mod exclusiv de blog…

  3. Hehe, cred ca citim aceiasi A-listeri… Toate cele enuntate de tine imi sunt cunoscute… Un gust amar. Eu consider ca n-ar mai trebui sa luam de bune ceea ce debiteaza, ci doar ca divertisment. Daca vrei s-ajungi in A-list, fa ceea ce-ti dicteaza tie inima, si nu ceea ce spun altii…

  4. Incerc sa evit sfaturile de la A,B,C,D,Z – listeri ! Fiecare face cum crede. Pana la urma e vorba aia: fiecare are un pret !

  5. eu cred ca s-a creat o idee falsa despre A-bloggeri! Traficul mare pe care unii dintre ei il fac este confundat cu expertiza lor intr-un anumit domeniu. Nu este necesar sa ai un blog cu nu stiu cati unici pe zi ca sa ai niste idei pertinente in marketing, de exemplu, poate chiar mai bune decat ale A-bloggerilor

  6. Nu sunt de acord ca blogosfera romanesca a murit ca un avorton. Chiar daca i-am scos in evidenta de mai multe ori neajunsurile, sustin ca avem o blogosfera in Romania. Mai mult decat atat – ruptura dintre bloggerii avizi de trafic si cei sentimentali devine din ce in ce mai mare.

Comentariile sunt închise.