Teama de publicitate

Am impresia că ne este teamă de publicitatea afișată pe bloguri sub forma unor bannere chiar și atunci când acestea nu sunt invazive și nu ne agresează retina.

Am experimentat ani la rând diverse dimensiuni și diverse poziționări ale bannerelor afișate în cadrul site-urilor pe care le moșesc și rata de click este dezamăgitor de mică. La 500.000 de afișări lunare prind maxim 500 de click-uri iar rata de conversie prin intermediul bannerelor tinde practic spre zero.

Multă vreme n-am știut ce să cred despre acest aspect mai ales ca mulți oameni mi-au spus că nu mă adresez unui public țintă potrivit cu bannerele afișate dar am avut câteva ocazii să testez pe propria-mi piele că și atunci când m-am adresat unui public targetat 100% pe subiectul bannerului rezultatele sunt absolut dezamăgitoare.

Concret, ori de câte ori am avut ocazia de a prezenta vreun concurs a unui partener din rețelele de marketing afiliat pe care le folosesc am afișat la loc de cinste în cel mai vizibil loc de pe site banner-ul concursului pentru minim 24 de ore apoi am adăugat și articolul de prezentare a concursului. Ei bine în cele 24 de ore din câteva mii de vizitatori unici doar 10 – 20 dădeau click pe banner-ul respectiv iar după listarea propriu-zisă a concursului pe site sub forma articolului de prezentare numărul de click-uri pe link-ul de participare în primele 24 de ore trecea lejer de 500 ca să se ajungă până la încheierea concursului să se depășească mia de click-uri.

N-am observat acest lucru doar o dată ci de fiecare dată când am testat acest aspect am ajuns la același rezultat care impune de la sine concluzia ca bannerele nu convertesc. Practic am încercat să vând aceeași marfă în ambalaje diferite și doar o modalitate de prezentare a dat roade: cea cu articol de prezentare cu link la final.

Practic, în cazul meu, se poate spune ca bannerele nu vând și au doar un rol pur estetic în cadrul unui site. La voi cum stau lucrurile în această privință?

3 comentarii la „Teama de publicitate”

  1. Mulți oameni au devenit deja imuni la bannere. Acestea au ajuns să facă parte din context și să fie normal să se afle acolo. Puține bannere reușite mai atrag atenția și generează click-uri.

    Totuși, au și bannerele valoarea lor pentru că fac parte din mix-ul de marketing pentru un business și aduc un plus de brand awareness.

    În rest, content marketingul să trăiască.

  2. Salut!
    Îmi place modul în care analizezi aceste aspecte.
    Eu cred însă că depinde mult şi de grafica bannerului şi de ce anume se vinde sub banner.
    Şi eu şi Monica, folosim bannere grafice (mai sunt şi cele tip text) pentru a ne vinde unele din cărţi. Şi vindem. Sigur, vânzările sunt mult sub ce e afară, dar afară, lumea anglofonă mumără peste 3 miliarde de net-surferi, iar la noi, de la cel cu ţâţa-n gură pân’la cel cu barba sură, avem vreo 8 milioane de net-surferi.
    Am făcut nişte calcule privind raportul de vânzări raportat la trafic.
    Oricât ar părea de straniu, românii cumpără mai mult decât străinii, deşi piaţa străină e mai vastă şi mai educată într-ale online-ului decât la noi.
    Aici, vorbim despre procente la mia de vizite. Dacă am avea 1 miliard de români, ar fi atunci ce să discutăm despre frica de reclame. Dar cu 8 milioane, eu cred că ne ridicăm la nivelul statisticilor mondiale. Fă de curiozitate un calcul procentual al CTR pe local RO (la tine, evident) şi înmulţeşte vânzările cu 293, că atât e raportul dintre România şi lumea anglofonă: 1 RO : 293 EN. S-ar putea să rămâi blocat de rezultat. De aceea pe Engleză, orice puştan poate lucra full-time online, pe bani frumoşi.

Comentariile sunt închise.