Probabil va este cunoscut sloganul de re-brand-uire de la Dialog la Orange „the future is bright, the future is orange”, doar ca viitorul nu este asa de luminos cum ne promit unii sau altii prin sloganuri… Cel putin in Romania politica firmelor e sa vanda, dar cand vine vorba de garantie, de servicii post-vanzare, de asumarea greselilor pe care le comit in relatia cu clientul, firmele pun coada intre picioare si se fac ca ploua… sau mai rau iti dau tacit celebra reblica „se rezolva dar nu se poate”…
De ce spun toate astea ? Pentru ca recent am avut un banal conflict de tipul furnizor-client cu cel mai mare operator de telefonie din Romania, cu Orange. Atat de mare incat te poate trata cu sictir, putandu-se lipsi oricand de contributia ta la cifra de afaceri lor de afaceri. Dar iata despre ce este vorba: de ziua mea am primit pe o cartela pre-pay Orange un bonus aniversar de 2 euro, a doua zi am primit un alt bonus de 1,15 euro pentru apeluri primite. Apoi la 2-3 zile bonusul cumulat de 315 euro-centi a disparut subit si binenteles ca n-am stat cu mainile in san ci am sunat frumusel la relatii clienti ca sa le povestesc cele intamplate pentru a se remedia problema. Binenteles ca operatorul a dat dovada de amabilitate, a verificat situatia inregistrarilor in baza lor de date si a fost de acord cu mine ca s-a produs o eroare. Mi s-a promis ca in cel mai scurt timp problema va fi rezolvata si ca voi primi un mesaj de instiintare.
Mesajul de instiintare a venit peste cateva zile, dar numai atat, caci creditul bonus disparut in triunghiul Bermudelor Orange a ramas la fel de absent ca si pana atunci. Am sunat iarasi la serviciul clienti, le-am povestit iarasi cum sta treaba, au verificat cu aceeasi amabiliate, tot eu aveam dreptate bonusul nu mi-a fost acordat, baietii de la tehnic au inteles gresit problema si iarasi mi s-a promis ca se rezolva. O vreme am uitat de povestea asta pana cand iarasi am primit un bonus pentru apeluri primite dar despre disparitia misterioasa nu s-a mai auzit nimic.
Apoi cand a venit vremea sa-mi platesc factura pentru abonamente am mers la Orange Shop incercand sa le explic oamenilor ca e ceva putred in Danemarca si surpriza: problema figura in baza de date ca fiind rezolvat, creditul pierdut imi fusese alocat… ziceau ei dar la mine nu aparea nimic, absolut nimic… am sunat pentru a treia oara la serviciul clienti si cred ca a fost ziua mea cea proasta, am dat peste un incompetent care sustinea ca cei de la Shop ca problema ar fi rezolvata. Ba mai mult a inceput sa indruge verzi si uscate cum ca valoarea totala a creditului se obtine prin insumarea tuturor valorilor din cele 3-4 mesaje pe care le primesc cand doresc sa aflu ce credit am. Ulterior am descoperit fie ca e prost ca noaptea, fie ca ma credea pe mine prost: am adunat cum a zis el si prin insumarea valorilor din mesaje, mai putin ultima valoare, se obtinea tocmai creditul total care aparea si in ultimul mesaj…
A doua zi am sunat iarasi la relatii clienti, am explicat cum stau lucrurile, s-au facut verificari, mi s-a dat dreptate si mi s-a promis ca se va rezolva problema. O zi mai tarziu problema a fost rezolvata…
O sa va intrebati de ce-am facut atata caz pentru 315 euro-centi (adica pentru vreo 13 lei) ? Pentru ca de banii astia poti cumpara 5 paini si va reamintesc ca Iisus Hristos cu 5 paini si 2 pesti a hranit 5.000 de persoane… aceasta a fost doar o paranteza filosofica…
De ce atat de multa energie pentru 315 euro-centi ? Nu stau in 315 euro-centi, dar pur si simplu n-am vrut ca un operator de telefonie mobila care se lauda cu peste 10 milioane de abonati sa faca caz pentru 315 euro-centi… doar ca de cele mai multe ori oamenii marunti nu se plang cand sunt jecmaniti cu sau fara voia lor dar cei mari care fac legea se plang de fiecare data cand un om marunt chiar nu are cu ce sa-si plateasca la timp datoriile. Apoi m-am gandit ca daca chiar sa produs o eroare in baza de date si aceasta afecteaza toti abonatii Orange inseamna un profit de 31,5 milioane de euro doar datorita unei simple erori (vedeti de ce trebuie sa faceti scandal si pentru 1 ban pe care nu-l primiti rest cand mergeti la cumparaturi ?)
Si nu in ultimul rand in calitate de abonat Orange am fost tratat in ultima vreme cu tot sictirul: am vrut sa-mi schimb abonamentul mi-au spus ca nu se poate, ca trebuie sa-mi fac alt abonament, am vrut una, am vrut alta, raspunsul a fost un raspuns generalizat… asa ca acum ma bucur pentru aceasta victorie marunta…
O tara de hoti, toti vor sa fure, care pe unde poate, iar serviciile lasa de dorit, maniera in care suntem tratati, de cele mai multe ori, este una ca de la rege, la sluga…
Macar tu ai iesit invingator, mai rau de cei care nu stiu sa lupte, din neputinta, sau chiar nu realizeaza cand sunt furati.
Vezi ce spuneam si in articolul „Clientul nostru, stapanul nostru” a devenit „clientul nostru, sclavul nostru”…
Cam asta este „munca de creaţie” a celor cu salarii mari şi foarte mari din România, despre care comentam in unul din articolele anterioare !… Să vadă cum şi de unde ar mai putea „ciupi” câte ceva, oricât de puţin, că vorba aia: „Pic, cu pic, se face balta mare” !…
Ai dreptate cu privire la faptul ca trebuie sa ne zbatem pentru ultimul ban!In Sovata a durat cam doi ani pana a avut acoperire si conex,iti dai seama cum ni se vorbea atunci!Dupa aproximativ 4 ani de abonament fara probleme de plata,o singura data am intarziat,dar i-am anuntat si au spus ca nu e o problema,vroiam si eu niste modificari la abonament,am dat peste o tipa care numai ea stia ce avea pentru ca la un moment dat se ia in gura cu mine iar la urma spune ca daca nu-mi convine sa renunt la ei.Credema ca transpiram de draci!Cum lucram in turism aveam nevoie de nr ala ca de aer,era singurul la care puteam fi contactat pe vremea aia.Am sunat inapoi si a raspun un tip,i-am povestit despre ce e vorba,a inceput sa ma cocoloseasca,dar degeaba,retinusem prenumele tipei,am insistat pana am vorbit toti trei.Pot spune ca am avut noroc,ea si-a cerut scuze argfumentand comportamentul ei ca are ceva probleme.Pana la urma si-a cerut si el scuze,pentru tipa,plus ca a zis ca-mi transfera 50 de minute nationale,aveam abonament numai cu minute nationale.Cu privire la modificari,acum doi ani cand am vrut sa renunt la numar si abonament o saptamana mau batut la cap cu tot felul de oferte pana am mers la Orange Shop sa rezolv problema pe loc.Inca ceva,cand am facut abonamentul chiar am dat peste unul care desii am zis clar ca vreau abonament numai cu minute nationale,fara mesaje si alte prostii de minute in retea de la ora X la Y,el insista ca sunt variante mai bune,parca el stia mai bine de ce vreau eu ce vreau.
Ma rog,tu ai dat acum exemplul Orange,din pacate aproape toate firmele fac acelasi lucru,parca nu e concurenta,care de fapt cum ai zis si treaba cu net-ul,nici nu prea e.
Toate cele bune si nu te astepta ca o sa fie mai bine in viitorul apropiat!