Acum vreo saptamana in urma scriam despre Cum iti promovezi blogul si desi n-aveam de gand sa vin cu un contra-exemplu, astazi rasfoind blofosfera, ma vad nevoit sa o fac. Inamicul public numarul unu al promovarii unui blog este continutul fara noima, fara sens… sau spuneti-i cum vreti voi… oricum e vorba de acelasi lucru…
Am observat de ieri ca se vorbeste despre faptul ca Apple va atinge pragul de 1 miliard de download-uri a aplicatiilor oferite App Store ocazie cu care a anuntat ca va oferi 4 premii (un gift card de 10.000 USD, un iPod touch, un hard-disk Time Capsule si un laptop MacBook Pro). Astazi tot mai multa lume vorbeste despre aceasta dar toata vorbaria aceasta e pur si simplu preluata din zbor fara nici un fel de verificari: desi romanii folosesc software Apple (QuikTime, Safari, etc.), desi sunt suficienti utilizatori de produse Apple, Romania nu se afla pe lista tarilor eligibile pentru aceasta competitie. Asadar aceasta stire este total irelevanta pentru cititorul roman, e doar continut de umplutura, ba mai mult cand aceeasi informatie o gasesti in mai multe locuri este destul de dificil sa fidelizezi vechii cititori sau sa atragi noi cititori. Daca cineva reuseste sa se detaseze din plutonul celor care scriu acelasi lucru ca alte 100 de persoane, din plutonul celor care scriu de toate pentru toti si totusi nu scriu nimic, nu e pentru ca ar avea vreun talent deosebit ascuns ci pentru ca spameaza mai mult la capitolul SEO (optimizare pentru motoarele de cautare).
Acesta nu e singurul caz, daca cineva are curiozitatea sa rasfoiasca blogosfera de-a lungul timpului va observa ca exista tendinta de a scrie nu pentru cititor, ci pentru trafic si motoarele de cautare. Cantitate nu inseamna si calitate, mai mult nu inseamna mai bun, s.a.m.d.
Adevarat. Asa se intampla. Am avut si eu perioade cand faceam la fel.
Multumesc pentru bila alba acordata !