Adio zboruri de noapte pe aeroportul Baneasa

Iata ca am trait sa o aud si pe aceasta: incepand de sambata aceasta in timpul noptii avioanele nu mai pot decola sau ateriza pe aeroportul Aurel Vlaicu Baneasa…

Iar motivul pentru care s-a luat aceasta decizie este unul cat se poate de simplu: proprietarii vilelor construite ilegal in zona s-au plans de zgomotul facut de avioanele care decoleaza sau aterizeaza in timpul noptii. Iar autoritatile care au emis autorizatiile de constructii in acele zone care se interesecteaza cu culoarele de zbor sau pistele de pe aeroportul Baneasa iau masuri pentru binele cetatenilor care sunt deranjati de poluarea fonica din zona interzicand ca aeronavelor sa mai opereze pe acest aeroport in timpul noptii.

Nu stiu cate zboruri vor fi afectate de aceasta decizie si in ce masura, dar ma deranjeaza aceasta decizie care pare mai degraba un gest dictat de gruparile mafiote de pe piata imobiliara. Aeroportul se afla acolo de la 1920, daca nu ma inseala memoria, iar acei care au construit in zona sau au cumparat case presupun ca stiau ce riscuri isi asuma din punct de vedere fonic.

Acum ce urmeaza ? Sa-l inchida definitiv ca doar e spre beneficiul cetateanului care investeste (speculeaza) in sectorul imobiliar, nu a cetateanului de rand. Apoi peste 10-20-30 de ani va veni si randul aeroportului Henri Coanda Otopeni ca doar capitala se extinde si la un moment dat se vor construi cartiere de vile si langa acest aeroport.

Asa ca autoritatile ar trebui sa se gandeasca bine inainte de a ceda santajului cetateanului care isi face sau isi cumpara casa unde nu trebuie si apoi are pretentia sa nu fie deranjat… fonic…

8 comentarii la „Adio zboruri de noapte pe aeroportul Baneasa”

  1. Depinde cum privesti problema. Dintr-un anume punct de vedere proprietarii sunt de inteles. Problema ar fi alta: de ce s-au eliberat autorizatii de constructie acolo?

    • Privesc problema in mod logic si destul de realist: aeroportul era acolo cand si-au cumparat/construit vilele si daca nu s-au gandit la ce se expun isi merita soarta… Tu ti-ai cumpara o casa langa aeroport chiar in buza pistei ?!

    • Primaria are partea ei de vina, iar cealalta parte de vina apartine celor care au insistat sa obtina autorizatiile cu mici atentii dedicate functionarilor publici…

  2. Acum, parerea mea, este ca Baneasa oricum e un aeroport depasit. Si foarte aproape de Otopeni sa zic asa… pana la urma, cred ca el fusese gandit mai mult ca locatie pt curse interne si a devenit ulterior aeroportul preferat de low-cost tocmai pt a reduce tarifele. Acum nu sunt foarte in masura sa apreciez impactul, dar cred ca daca ar fi afectat cumva programul de zbor, respectiv functionalitatea aeroportului nu s-ar fi luat decizia asta.
    Asta nu inseamna ca in Ro nu se iau decizii influentate de unul sau altul… asta e altceva.

    • Gresesti Cataline, pe vremea cand s-a construit aeroportul Baneasa cel de la Otopeni nu se afla nici macar in faza de proiect, abia la 50 de ani dupa Baneasa s-a pus piatra de temelie si aeroportului de la Otopeni. Si crede-ma ca Baneasa ca aeroport inca nu si-a atins potentialul, iar faptul ca niste baieti destepti au construit cartiere rezidentiale in coasta aeroportului nu e vina a celora care nu s-au gandit ca vor avea de-a face cu zgomotul decolarii si aterizarii aeronavelor…

Comentariile sunt închise.