Sunt de acord cu ideea ca reclama este sufletul comertului…
Dar aceasta pana la un anumit punct, caci atunci cand deja treci un anumit prag devii deja… agresiv si trag concluzia ca esti disperat sa nu dai faliment, fie ca produsul tau e atat de prost incat nu ti-l cumpara nici macar angajatii proprii care contribuie la realizarea acelui produs.
Sunt si de acord cu faptul ca publicitatea zilelor noastre nu mai poate fi una pasiva ci interactiva, insa cand consumatorului nu-i oferi posibilitatea sa spuna STOP deja devine enervanta o asemenea forma de publicitate.
De ce spun aceste lucruri ? Pentru ca foamea din publicitatea romaneasca a ajuns atat de mare incat au ajuns sa faca bannere in flash pentru AdWords/AdSense care deschid automat o fereastra cu site-ul clientului… mi s-a intamplat astazi in timp ce actualizam site-ul de concursuri: fara sa fac ceva m-am trezit pe pagina nu stiu carui furnizor/intermediar de tichete de masa si tichete cadou (nu stiu despre cine anume era vorba pentru ca am inchis fereastra respectiva in prima secunda).
In alta ordine de idei nu e prima oara cand mi se intampla sa nimeresc vreun articol pe pagina vreunei fituici online (ca ziar sau revista nu poate fi numita) si in timp ce citesc ma trezesc ca ma redirecteaza ba spre ProfitShare de la eMag, ba spre sistemul de marketing afiliat 2Parale lasandu-ma cu ochii in soare, adica cu articolul neterminat de citit.
Modul acesta de abordare a clientului nu se poate numi promovare si oricat de mult as vrea, nu cred ca o astfel de metoda da roade… dar ma rog, oamenii spera ca daca-mi baga cu de-a sila pe gat (la propriu) salam chinezesc eu o sa ma gudur ca un catelus si o sa le golesc galantarele.
O sa fac exact pe dos de cum se asteapta si ce-i mai rau in toata faza aceasta e faptul ca produse sau servicii bune-spre-foarte-bune sunt condamnate la a iesi de pe piata pentru ca au avut parte de o promovare fara cap si fara coada.
Eu patesc asta doar pe site-urile „ziarelor”(daca pot fi numite asa) online din Romania. Disperare mare la ei … e foame de bani.