Se spune ca PR inseamna Public Relations – in traducere libera, relatii publice… Aceasta doar in teorie caci in practica, cel putin in tarisoara noastra lucrurile stau cu totul altfel.
Dupa ce-am scris articolul O fi teapa, n-o fi teapa?! am primit un comentariu din partea lui Tudor de la Headline – agentia care se pare ca a gestionat campania:
Salutari la toata lumea. Multumim tuturor celor care s-au inscris si au participat la concursul pentru Brevetul Aple Air Blogger. Au fost posturi pe care le-am citit cu interes, iar cele mai multe au sosit din partea unor oameni evident pasionati si cunoscatori Apple. Tocmai de aceea, am vrea să spunem aici, cu toată sinceritatea, că nu a existat nici o decizie ”politică” cu privire la determinarea castigatorului competitiei. Am citit posturile si am ales gandindu-ne la ideea cea mai apropiata de conceptul nostru de magazin, exprimata cel mai clar si mai elocvent. Atat. Nu ne-am uitat nici la persoana, nici la notorietate, nici la numarul de vizitatori, unici sau nu. Iar premiul l-am oferit gandindu-ne ca am putea ajuta un blogger, oricine ar fi el, mai mult sau mai putin cunoscut, sa experimenteze live placerea de a butona unul dintre cele mai dorite device-uri Apple ale momentului. Dorim sa raspundem astfel intrebarilor legate de acest concurs si speram sa fiti si pe viitor alaturi de noi, cu acelasi entuziasm si dorinta de a ne spune ceea ce ganditi.
Dan dragomir ne spune pe blogul sau ca:
Câștigătorul va fi decis de un juriu alcătuit din reprezentanți ai organizatorilor – iStyle, Apple Premium Reseller și Apcom, distribuitorul oficial al produselor Apple în România.
Trecand peste faptul ca acelasi comentariu a fost postat in cel putin 3 locuri tras la indigo ceea ce denota tendinta de justificare dupa ce s-a comis o gafa, eu nu inteleg de cand Headline = iStyle, Apple Premium Reseller și Apcom, adica juriul?!
Mai adaugati la aceasta si absenta oricarei explicatii din partea partilor implicate (blogger partener organizator, blogger castigator) si aveti o imagine destula de clara de PR Fail…
Acesta ar fi doar un capitol legat de experienta cu cei care gestioneaza relatiile cu publicul. Dar mai sunt cateva exemple pe care le am in tolba:
Cel mai recent este legat de site-ul de concursuri: o duduie PR-ista propune un concurs prin formularul dedicat de pe site iar la detalii despre concurs trece doar o adresa web. Contactata pentru detalii suplimentare, PR-ista noastra dovedeste carente serioase de comunicare si la refuzul de a lista un concurs cu o credibilitate discutabila, trece la amenintari mai mult sau mai putin voalate de genul: nici nu stiti ce pierdeti, balta are destul peste. Aceasta in conditiile unor premii ridicole din partea unei firme cu notorietate nationala. Concluzia se impune din oficiu: PR Fail…
Un alt exemplu este acela in care am intrat pe un site si am cerut informatii despre un anume produs, oamenii nu stiau ce vand si nu puteam sa cumpar in necunostinta de cauza. Insa de atunci primesc saptamanal newsletter fara posibilitatea de a ma dezabona. Am folosit doar formularul de contact de pe site, nu m-am abonat la newsletter si insistenta cu care primesc lucruri despre care respectivii n-au habar se numeste tot PR fail…
Sau pe romaneste PR inseamna pentru mine Proasta Randuiala…
Eu nici nu ma mai deranjez cand vine vorba de concursuri pentru bloggeri. Sunt lamurit complet. Cat despre foarte multi oameni din PR nu se poate spune decat ca sunt platiti degeaba.
N-o sa spun nimic despre tepele din concursurile pt bloggeri, adevarule e undeva la mijloc in toata povestea, dar cand vine vorba despre PR…nu ma abtin sa nu spun ca uneori pare ca promovam prostia si incapabilitatea. De nenumarate ori mi s-a intamplat sa cer informatii despre un anumit lucru si sa primesc in schimb o atitudine lezata a domnisoarei PR-ista….