Ce punem in locul Google Page Rank?

Blogosfera a gasit un nou subiect de discutie din care sa faca rating: Gooogle Page Rank se pregateste sa-si dea obstescu sfarsit… si asa cum era de asteptat avem tabere care condamna page rank-ul si tabere care sustin page rank-ul. Ceea ce e amuzant in toata aceasta poveste e ca pe langa faptul ca s-a nascut poet, romanul mai e si specialist in orice… in cazul de fata in materie de SEO, orice habarnist isi da cu parerea si are pretentia de a fi luat in serios nicidecum contrazis, chiar daca cel care o face are argumente solide.

Dar ce reprezinta Google Page Rank? Un parametru privit multa vreme ca unic tel al site-urilor nou lansate sau a celor deja existente, un motiv nejustificat de mandrie care a condus la ideea ca, cantitatea este mai importanta decat calitatea, punandu-se astfel carul inaintea boilor. Mi-am exprimat parerea destul de plastic vis-a-vis de subiectul Google Page Rank in articolul Paranoia Google Page Rank Update.

Ceea ce au uitat multi in goana dupa cresterea Google Page Rank, sau a mentinerii acestuia la un nivel cat mai inalt, e faptul ca Google nu organizeaza un concurs de popularitate ci incearca sa puna accentul pe relevanta. Degeaba ai 100 de IBL-uri de pe site-uri care n-au nici o legatura cu al tau, ai putea sa incerci sa obtii doar 10 de pe site-uri cu continut similar cu cel al site-ului tau si ai fi mult mai castigat.

Sa presupunem ca Google Page Rank a murit ?! Ce punem in loc ?! Eu sunt convins ca exista ceva ce nu poate fi contestat in nici un fel de catre motoarele de cautare indiferent de algoritmii folositi: e vorba despre continutul unic si de calitate. Nu degeaba in ultima vreme se pune accentul pe optimizarea on-site decat pe altceva…

Si ca sa nu inchei brusc va propun o tema de casa: ce credeti ca se va intampla daca peste noapte motoarele de cautare ar disparea ?!

5 comentarii la „Ce punem in locul Google Page Rank?”

  1. Eu nu prea cred ca o sa dispara; nu vad motivul, ori in alta ordine de idei daca se intampla asta, cred ca va afecta doar publicarea lui in toolbar pentru ca in algoritmul de ranking al Google cred ca va ramane. Atunci cand ceva functioneaza (si la Google lucrurile clar sunt asa) nu vad de ce ar  strica acel ceva. Asta e parerea mea si e doar o speculatie, cred ca toate celelalte. O sa vedem ce va fi… 🙂

    • Problema e ca acest parametru a fost manipulat la maxim de catre utilizatori in incercarea de a obtine un PR cat mai ridicat… si am vazut cu ochii meu cum site-uri de 2 bani aveau un PR de minim 5 doar pentru ca aveau in spate nu stiu cate mii de IBL-uri… si asa cum am spus si pe Seopedia cred ca motoarele de cautare vor incerca sa evalueze continutul si mai apoi numarul de IBL-uri care vor folosi cel mult la departajare…

  2. Asta cu cresterea PR-ului e de notorietate. Orice blogger nou incearca sa si-l creasca, in detrimentul calitatii. Probabil daca ar fi sa dispara, va conta doar ce scrii ORIGINAL. Sau altfel spus continutul. Nu ai nimic nou de spus… adio.
    In alta ordine de idei, daca peste noapte ar disparea motoarele de cautare, vor veni cativa sa re-inventeze unul (sau doua), asa ca nu imi fac griji.

    • Disparitia PR si a motoarelor de cautare ar fi o binecuvantare pentru blogosfera pentru ca ar conta doar cei care scriu continut de calitate…

Comentariile sunt închise.