Lumea Cafelei – de la sublim pana la ridicol nu e decat un pas

La inceput, jocul-concurs lansat de Eva, Lumea Cafelei mi s-a parut ceva frumos, poate ca si putin provocator. Aveam sa am prima dezamagire curand, dupa doar cateva zile aveam deja 12 cani de cafea, vreo 15.000 de monede nefolosite si resursele de asemenea imi prisoseau.

Cum in joc era o masina Fiat Grande Punto Active mi-am zis ca asa este echitabil, toata lumea sa intre cu sanse egale in tragerea la sorti pentru acest premiu.

Dar cand am apucat sa uit de acest concurs s-a declansat nebunia: in joc a aparut asa numita cafenea unde iti puteai vinde cestile de cafea, eliberand astfel parcelele, obtinand monede, avand astfel posibilitatea de a relua ciclul de productie a cafele si de a-ti mari astfel sansele de castig.

Pentru a-ti construi cafeneaua trebuia sa platesti 500 de monede si dura nu mai stiu cate ore, apoi 12-24 de ore mai tarziu dupa ce-am cheltuit 500 de monede pe cafenea Eva a facut cadou la toti participantii cafeneaua. N-am bagat acest aspect in seama caci aveam visteria plina si mi-am continuat activitatea de cultivator de cafea pana cand m-am trezit ca sistemul spune STOP JOC: ai vandut numarul maxim de 50 de cafele in cafenea.

Aceasta e povestea lumii cafelei, ideea e buna pana la un anumit punct si cu putin efort si imaginatie ar fi putut fi sublima. Dar modul in care s-a pus in practica cu limite care personal mi se par arbitrare, cu stilul in care fiecare participant isi promoveaza link-ul transforma toata situatia in ceva ridicol mai ales ca organizatorii sustin acest mod de promovare prin acordarea de bonusuri zilnice participantilor care le folosesc.

E vorba de promovarea link-ului personal pe FaceBook, respectiv pe Twitter: situatia a devenit de-a dreptul stresanta, penibila si cum mai vrea fiecare sa-i spuna. Pentru un amarat de bonus, care nu stiu in ce consta pentru ca eu n-am intrat in hora, FaceBook si Twitter musteste la propriu de link-uri personale ale participantilor la jocul Lumea Cafelei (n-am stat sa le numar dar la cate sunt postate pe minut cred ca e vorba de cateva sute sau poate chiar mii de astfel de link-uri postate in 24 de ore). Si lucru acesta irita retina la propriu…

Dar FaceBook si Twitter nu sunt singurele vizate, sunt convins ca Yahoo Messenger s-a inrosit de la atata cafea si ca prietenii se cunosc doar cand avem noi nevoie de ei, reciproca nefiind adevarata.

Toate aceste lucruri se intampla cica cu un singur scop: cresterea vizibilitatii brandului de cafea care sponsorizeaza concursul. In realitate nu vad decat trafic generat artificial, o glorie trecatoare a portalui Eva, caci ma indoiesc ca acest joc a facut sa creasca consumul de cafea Nescafe sau va schimba semnificativ comportamentul consumatorilor de cafea care participa la acest concurs.

Si un alt aspect care ma deranjeaza (nu voi divulga sursa) e faptul ca cei care se ocupa de portalul Eva se amuza, ba chiar sunt uimiti, de modul cum se omoara romanii pe FaceBook, Twitter si alte zone online in speranta ca vor castiga acel Fiat Grande Punto.

PS: Desi particip si eu la acest concurs n-am stresat pe nimeni pe e-mail, messenger, faceebook sau twitter cu link-ul de referer. Singurul responsabil pentru acumularea de capital si resurse este site-ul de concursuri unde am postat o data si bine acel link.

4 comentarii la „Lumea Cafelei – de la sublim pana la ridicol nu e decat un pas”

  1. Interesant concursul dar totusi, prefer sa ma bucur de cafea offline mai ales ca, din cate spui, nu prea pare a fi foarte inspirat scenariul. 🙂

  2. Eu nu am participat pentru ca totusi cred ca este o minciuna. Sa ofere ei un Fiat Grande Punto pentru traficul ala generat artificial … hmm … poate in alta viata.

    • Minciuna nu cred ca este ca totusi e in joc un brand mai puternic decat Eva… dar nu se stie daca nu cumva va castiga cine trebuie…

Comentariile sunt închise.