Toata lumea s-a amuzat de ce-a patit Mircea Badea in direct cu laptopul care a luat foc in direct in timpul emisiunii In Gura Presei de acum 3 zile.
Blogosfera a vuit de asa eveniment neasteptat, daca nu ma insel a devenit si stire la televizor pe Antena 1, unii insa au pus sub semnul intrebarii veridicitatea evenimentului si se pare ca au avut dreptate. Mircea Badea iese la rampa si ne spune ca de fapt totul a fost o demonstratie a avantajului garantiei Toshiba „Orice-ar fi”.
Ma rog, povestea lui Mircea Badea e putin altfel, laptopul ar fi fost cumparat recent si s-a potrivit boala cu descantecul. In realitate insa se poate citi usor printre randuri ca de fapt toata mascarada a fost pusa la cale. Nu e exclus ca pe langa imaginea Toyota in Romania, sa devina si imaginea Toshiba. Avantajul de a practica artele martiale…
Personal mi se pare o tentativa de buzz marketing esuata si destul de prost inspirata: majoritatea oamenilor au inteles cu totul altceva si faptul ca Toshiba vine acum cu un comunicat de presa nu schimba cu nimic perceptia deja formata.
S-a sacrificat un laptop, s-au cheltuit niste bani pentru spatiul de emisie alocat de Antena 1, daca nu cumva a fost reclama mascata si rezultatele cred ca inca se lasa asteptate… eu nu cred ca vanzarile de notebook-uri Toshiba vor exploda peste noapte ca urmare a acestui eveniment/experiment.
Relatia companiilor cu un VIP e mult mai relaxata decat un client de rand, in fata VIP-ului companiile nici nu sufla pe cand clientului de rand ii cauta nod in papura daca vin cu un echipament aflat in garantie pentru service.
Si programele instalate? Si datele, informatiile pe care le aveam pe hard-disk? Le acopera si pe astea acea minunata garantie?
nimeni dar absolut nimeni nu o sa-ti acopere daunele legate de informatiile de pe hard disk… citeste de curiozitate un certificat de garantie si o sa vezi ce se spune…
Garantia orice-ar-fi mi se pare o mare abureala. De pe site-ul lor citez 4 avantaje:
1. garantia satisfactiei – in 14 daca nu-ti place il duci inapoi si primestii banii – asta se practica de mult timp in toate tarile civilizate. (in sua poate ajunge chiar si la 3 luni pentru unele produse)
2. deteliorare accidentala – adica daca-l scap din greseala de la etaj Toshiba imi da altu? ha ha ha … Si cum se face delimitatea dintre intentionat/din greseala? Merge o scuza “l-am confundat cu salteaua gonflabila din greseala, si-am sarit in piscina calare pe laptop …. ups, din greseala”?
3. Acoperire in caz de furt? Si daca mi se fura laptopul cam de 3 ori pe sapamtana, ce face toshiba imi da altu de fiecare data?
4. Daca ramai fara loc de munca si cumperi un Toshiba, ramai cu laptopul si primesti si banii inapoi? Uauuuuu, sa vezi acum cumparatori de Toshiba luandu-si sefii la suturi in fund.
Ceva e ciudata la mijloc … cred ca au uitat sa precizeze pe cat timp “No matter what”, nu stiu de ce am impresia ca toate 4 avantaje sunt valabile pentru 14 zile … si tot acest tam-tam e un mare fassssssssss, iar cel ce a venit cu ideea de a strica in direct un laptop s-a facut de kko, toti au inteles ca laptopurile explodeaza si ar fi bine sa se fereasca de Toshiba ca de dracu.
Sugestie: Putea sa dea Badea cu laptopul de pamant si hop sa iasa Toshiba cu grantia la inaintare, da chiar asa sa explodeze laptopul. Eu l-as da afara pe cel ce a gandit strategia daca intradevar totul a fost regizat (si e posibil sa fie regizat, ca din cate stiu eu laptopurile nu explodeaza de la cadere de tensiune).
Eu sunt convins ca daca te intorci in 14 zile in Romania sa returnezi produsul o sa-ti caute nod in papura (zgariat, tipla dezlipita, instalat windows cu licenta la laptopurile livrate cu linux, etc). La punctul 2 sunt discutabile multe chestii, dar reclama e sufletul comertului… si toate prostiile alea patru sunt valabile doar in primul an de la cumpararea laptopului, daca ti se intampla lucruri neplacute dupa 365 de zile e problema ta…