Orange PrePay: pe afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul

Cred ca multi dintre voi ati observat cum in ultima vreme operatorii de telefonie mobila arunca pe piata oferte pentru cartelele prepay care par sa fie mult mai avantajoase decat un abonament pentru care platim acelasi pret.

In realitate daca stam sa luam la bani marunti toate aceste oferte vom observa ca fiecare are cate o chichita, sau cate o *(steluta) care precizeaza ca oferta este valabila in anumite conditii sau cu anumite limitari. Dar toate aceste lucruri fie nu sunt spuse, fie le afli prea tarziu caci sunt scrise cu litere pentru care iti trebuie o lupa.

Citeam la un moment dat ca CNA (Consiliul National al Audiovizualului) a interzis difuzarea unor spoturi tv de la Vodafone, respectiv de al Cosmote, pe motiv ca fac reclama mincinoasa sau pentru faptul ca in modul in care este expusa oferta lasa loc de interpretari. Vinovata de aceasta decizie se face concurenta, nimeni alta decat Orange care a sesizat CNA. A facut un lucru bun doar ca nici ei nu stau mai bine la capitolul acesta.

Astfel zilnic utilizatorii de cartele prepay sunt bombardati cu mesaje SMS de genul: „Reincarca-ti cu minim 5 euro pana la data de x si primesti un credit bonus suplimentar de inca 5 euro” sau „Reincarca-ti cu 5 euro pana la data de y si primesti 100 de minute, iar daca incarci cu 6 euro in aceeasi perioada numarul minutelor bonus se dubleaza”, s.a.m.d.
Fiecare astfel de mesaj are la sfarsit precizarea ca pentru a beneficia de aceste oferte trebuie sa trimiti un SMS la 321 (initial nu costa nimic sa fac lucru acesta, acum costa 5 eurocenti).

Eu am luat teapa de 2 ori cu astfel de oferte: prima data am facut reincarcarea cu suma minima si n-am primit nimic (am aflat ulterior sunand la 444 ca vina imi apartine, trebuia sa trimit intai mesaj la 321 si apoi sa reincarc, eu am procedat invers pentru ca in mesajul cu promotia nu se preciza cum trebuie sa procedezi). A doua oara am facut reincarcarea, am primit bonus dublu fata de valoarea reincarcata, dar cu aceasta ocazie am aflat cu stupoare ca acel credit bonus acordat era valabil doar 7 zile si nu putea fi folosit decat pentru apeluri in reteaua Orange. Ori in mesajul in care era anuntata promotia nu se specificau aceste lucruri. A treia oara nu s-a mai intamplat sa iau teapa si nici nu se va intampla… tot patitul e priceput…

La fel stau lucrurile si cu celelalte promotii prepay Orange: pentru promotia reincarci cu 5 euro si primesti 100 de minute, iar daca incarci cu 6 euro primesti 200, chichita aflata la mijloc e faptul ca acele minute sunt in reteaua Orange si trebuie consumate in decurs de 7 zile de la alocare. Nu stiu daca cei care reincarca cu 6 euro se aleg doar cu cele 200 de minute in retea valabile 7 zile sau creditul de 6 euro poate fi folosit ca orice credit normal (dar nu m-ar mira dupa ce ai platit 6 euro sa primesti doar 200 de minute in retea valabile o saptamana dupa care sa n-ai nici credit si nici minute).

Asadar toate aceste oferte care mai ca ne indeamna sa parasim statutul de abonat pentru cel de client prepay are destule hibe: bonusurile sunt valabile pe o perioada limitata si nu stiu cum sunt altii dar eu n-apuc sa vorbesc 200 de minute in retea nici sa ma omori, iar daca cineva o face sigur are abonament.

In plus Orange s-a smecherit, daca te afli in perioada de gratie nu mai primesti bonusul pentru apeluri primite (acel bonus acordat in momentul in care cumulai 100 de minute din apelurile primite). Ia cireasa de pe tort e faptul ca in intervalul 22:00 – 7:00 apelurile la serviciul clienti sunt taxate cu 0,6545 euro/apel (TVA inclus).

Nu stiu cum stau lucrurile in celelalte retele de telefonie mobila dar banuiesc ca nu stau pe roze. Nu stiu de ce dar noi parca suntem cu josul in sus: cand in toata lumea exista tendinta ieftinirii convorbirilor telefonice noi ne gasim mai catolici decat papa si incercam sa scoatem bani si din piatra seaca.

O fi de vina criza sau nesimtirea autentic romaneasca !?

3 comentarii la „Orange PrePay: pe afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul”

  1. Eu am activat internetul lor mobil pe 2 numere prepay,fara sa aiba legatura unul cu celalalt. Culmea este ca inainte nu te jecmaneau ca acum. Indolenta,buna stiinta sau nu le mai merge aparatura obosita? Observ,dupa mai bine de 2 saptamani,ca tot creditul de pe un numar se consuma si ma taxeaza in plus fata de cei 6 euro pt. 500 MB lunar!. Iar la cealalta cartela,asa mult trambitata reclama cu internet gratis la planul My Music incarcare 7 euro pana la 31.8 si cei 5 MB din start nu exista! Ma taxeaza si acolo de cate ori intru.Iar sesizarile asteapta (pana acum) de o saptamana,deci nu pot folosi internetul lor mobil fara sa fiu taxat extra fata de ce am platit. Ce fel de firma serioasa este asta sa iti ia banii fara a-ti oferi ce pretinde si pt. ce platesti si te lasa cu ochii in soare saptamani bune? Cu bonusurile,minutele si ofertele lor saptamanale etc,m-am convins.Trebuie sa consumi mai inainte tot creditul ca sa primesti bonusul,ca altfel il pierzi si ai bagat banii degeaba (pt. tine,nu pt. ei).Pai bonusurile peste tot se cumuleaza,ca de asta e bonus!Cand am avut abonament,cat de cat mergea desi nu extraordinar. La cartela in schimb,sa ai noroc si rabdare sa iti raspunda la Relatii Clienti. Pacat, dar a cam inceput sa semene a gainarie si o sa ma lipsesc total de serviciile lor.N-au decat sa stea cu ceilalti cica 10-15-20 de milioane… Mie nu-mi convine asa magarie!

  2. astazi, 27.12.2009, satul fiind sa astept activarea ofertei (800 min in retea+800 SMS in retea+80 min nationale si internationale, cu 6,5 euro), am sunat la relatii clienti, de unde aflu cu stupoare ca aceasta optiune a fost valabila pana la data de 01.12.2009, lucru contrar celor afirmate de cei de la care am cumparat cartela undeva prin luna martie a.c., si care sustineau faptul ca oferta e valabila 24 de luni.
    deci intr-adevar, ORANGE ROMANIA S.A. a inceput sa traga teapa clientilor, in cel mai josnic mod cu putinta.
    intrebandu-l pe cel de la relatii clienti de ce nu am fost notificat de schimbarea tarifara de la 01.12.2009, raspunsul a intarziat sa vina, si intr-un tarziu a replicat cu jumatate de gura un „ne cerem scuze”….
    in cazul de fata scuzele nu tin loc de cele 24 de luni de care doream sa dispun ca si optiune prepay…….

Comentariile sunt închise.