In urma cu 4 ani, pe 4 martie 2009, am inceput sa-mi pun mintea cu ProfitShare de la eMAG.
Parea atat de simplu sa afisezi un banner si sa incasezi comision din vanzarile pe care le generezi. Doar ca m-am desumflat rapid cand am descoperit ca afisarea unui banner timp de 30 de zile nu a condus la nici un rezultat.
Primul an de profitshare pentru mine a insemnat zero comisioane dar nici nu se putea altfel: am intrat in sistem, am afisat un banner 30 de zile iar rezultate n-au aparut in acele 30 de zile asa ca am renuntat la ideea profitshare. De aici si rezultatele previzibile pentru oricine… nu iese fum fara foc!
In al doilea an am mers pe acelasi trend: in conditiile in care Adsense mergea ca uns la mine (fiecare 1.000 de vizitatori unici/zi, insemnau 100 de euro in fiecare luna) n-am incercat sa fac nimic in privinta profitshare.
In ce-l de-al treilea an Google Adsense mi-a propus o despartire amiabila, devenise geloasa ca as fi putut sa o insel desi nu se intamplase aceasta… in aceste conditii am inceput sa curtez din nou Profitshare pe la jumatatea lui 2011 dar abia dupa vreo 3 luni am reusit sa-i trezesc atentia: un comision de aproximativ 300 de lei din vanzarea unui multifunctional + consumabilele aferente.
Din septembrie 2011 am inceput sa acord mai multa atentie sistemului ProfitShare si rezultatele cred ca au fost pe masura implicarii mele.
Bilantul celor 4 ani de mariaj cu ProfitShare este urmatorul:
- 4 martie 2009 – 4 martie 2010: valoare comisioane = zero;
- 4 martie 2010 – 4 martie 2011: valoare comisioane = 307,45 lei; (vedeti aici ce entuziast eram atunci)
- 4 martie 2011 – 4 martie 2012: valoare comisioane = 5.008,68 lei;
- 4 martie 2012 – 4 martie 2013: valoare comisioane = 4.314,37 lei;
10.000 de lei comisioane din ProfitShare (am pus la socoteala si cele care sunt acum in curs de aprobare) poate sa para extrem de putin pentru unii: 2.500 de lei/an sau 200 de lei/luna… Probabil ca asa si este, insa doar eu stiu cat m-am implicat si drept urmare consider ca este o performanta care reflecta exact gradul meu de implicare.
Daca privesc insa in detaliu evolutia mea in cadrul ProfitShare doar ultimele 18 luni au insemnat o altfel de implicare din partea mea ceea ce inseamna putin peste 500 de lei lunar. Pentru unii aceasta poate inseamna firimituri, pentru mine inseamna un rezultat pe masura implicarii mele.
Ce urmeaza pe viitor in relatia mea cu ProfitShare? Nu stiu, insa piata se aglomereaza de la o zi la alta: sunt tot mai multi pretendenti la mana domnitei ProfitShare si daca nu-i acorzi atentia cuvenita ai de castigat mai putin…
Felicitari 🙂 Este loc si de mai bine.
Asa gandesc si eu, importanta este jumatatea plina a paharului…
E clar ca nu se compara probabil cu veniturile celor care traisc din asta, dar tu nu traiesti din asta. E ok. Oricum sunt bani in plus si nu in minus, iar asta e mereu binevenit.
Problema apare ca acum mai toata lumea foloseste ProfitShare, iar daca cineva vrea sa cumpere in urma recomandarilor tale, insa pe drum se pierde pe un alt link care ii serveste un alt cookie, tu nu mai castigi nimic. Vorba lui Claudiu de anul trecut, e ca o loterie si in scurta vreme va deveni o loterie din ce in ce mai mare.
Sincer mi-ar surade ideea de a fi afiliat cu norma intreaga 🙂
Pai daca nu traiesti din asta (si din cate inteleg eu pana si tu afirmi ca nu ai investit prea multa energie in chestia asta) un castig de mai bine de 900euro/an intr-o perioada de recesiune pentru o activitate ocazionala mi se pare binisor. La mai mare!
Multumesc!
@Dumi: nu stiu ce job full time ai acum, dar cred ca trecerea la o astfel de activitatea full time trebuie facuta lin. Pana si „doctorii in afiliere” s-au speriat in primele luni, pana sa-si dea seama ca pot cu adevarat trai din asta, si chiar foarte bine.
Claudiu Farcas cred ca poate sa ne spuna mai multe.
Trecerea nu ar fi atat de dificila daca ai avea certitudinea unui castig constant si nu sunt genul care sa risc totul pe o singura carte… sau cel putin nu acum…
La mine trecerea a durat un an de la a face curte ProfitShare si pana sa reusesc sa traiesc din marketing afiliat. Felicitari, e misto scris articolul.
Veniturile din afiliere nu vin „uite-asa”, implica munca – insa rasplata este pe masura muncii depuse, timpului dedicat.. si se aplica si principiul bulgarelui de zapada (nu stiu daca e cea mai creativa comparatie) – veniturile cresc luna de luna daca te implici constant.
Mult succes pe mai departe si fie ca veniturile din Profitshare sa creasca 🙂
Multumesc pentru aprecieri… inseamna mult venind de la tine!
Din pacate n-am simtul riscului si pana nu ma arde nu cred va voi fi convins sa investesc mai mult timp in afiliere…
Si eu cochetez cu Profit Share si .. deocamdata sunt pe 0, de 2 luni.
Eu am fost pe zero cred ca vreo 20 de luni asa ca… nu renunta asa usor 🙂
Chiar voiam să citesc o poveste de genul acesta. O poveste adevărată mă refer. FELICITĂRI!
Multumesc! Nu e o poveste chiar daca e prezentata astfel… e doar experienta personala… cu un print-screen drept marturie…
oricum, cei mai multi dintre noi facem afiliere part time. e mai ok asa, e bine sa ai bani care vin din surse diferite…zic. 🙂
in plus, din 2012 parca piata de afiliere a crescut, atat cererea cat si oferta.
In 2012 a crescut piata pe doua directii: evolutia comertului electronic si cresterea numarului de afiliati…
Asta inseamna ca la 182,5 click-uri ai avut o vanzare cu o valoare medie a comisionului pe vanzare de 10,31 lei.
Asta inseamna o medie de 5 bani pe click.
Daca aveai numarul acesta de click-uri prin AdSense (la o medie de 0,03 euro pe click) obtineai 5113,95 euro adica 22501,38 lei. Asta inseamna ca eMag a facut o economie de 22501,38 – 9630,50 = 12871,38 lei fata de situatia in care ar fi facut publicitate numai prin AdSense.
In concluzie ai luat teapa.
Sa vedem ce se intampla in continuare cu afilierea….
Daca ai fi citit tot articolul si nu te-ai fi uitat doar la printscreen ai fi aflat ca divortasem de Adsense… asa ca… nu cred ca trebuie sa-ti dau concluzia mura-n gura…
Mai faci afiliere? Nu vad niciun banner nimic.
Pe blog nu…