… nu gasesc articole de 2 bani ! Dar in editia online de astazi a EVZ gasim un articol demn de toata jena: Concurs on-line care nu plateste premiile promise.
Trecand peste faptul ca articolul seamana mai mult cu advertorial (promovarea negativa tine de strategia de marketing), lipseste ceea ce se numeste documentarea si… sincer subiectul nici macar nu merita atentia unui cotidian de calibru EVZ.
Pe scurt e vorba despre un site de tip A & Q (answer & question) in care utilizatorii, cel putin teoretic, sunt rasplatiti cu premii pentru contributia pe care o au la dezvoltarea continutului de pe site.
O anume Lucia Clepce (calugarita pe UndeGasesc.info) din Alba (Alba-Iulia probabil) reclama faptul ca nu si-a primit un premiu constand in 200 de euro. Interesant e faptul ca datele de pe site nu se pupa cu cele din articolul EVZ: utilizatorul calugarita este din Slatina si se numeste Condica Alexia. Ce inseamna lucrul acesta ? Ca ceva e cusut cu ata alba: ori e lipsa de documentare, ori e fals si uz de fals, ori e un advertorial prost gandit, s.a.m.d.
Victima noastra afirma ca a stat timp de o saptamana 50 de ore online pe acel site pentru a acumula 140.000 de puncte si a primi premiul de 200 de euro. Personal mi se pare putin neverosimil sa stai in medie cate 7 ore pe zi pe acelasi site si sa faci acelasi lucru: pui intrebari si raspunzi la intrebari.
Dupa ce a atins nivelul la care putea solicita premiul victima noastra, ne spune articolul nostru, a luat legatura cu organizatorii si acestia i-au transmis ca va primi premiul a finalizarea concursului, adica in data de 1 Decembrie 2010. Din articol mai aflam ca imediat dupa ce a primit acest raspuns a sesizat OPC-ul (ce atitudine de cetatean model), de-atunci au trecut 34 de zile si nu a primit nici un raspuns. Un calcul elementar ne spune ca aceasta s-a intamplat pe 12-13 noiembrie 2010, mai scadem 7 zile in care naiva din povestea noastra a dormit si a mancat in fata calculatorului si ajungem la data de 5 noiembrie 2010, ziua in care a inceput concursul.
Ceva nu se potriveste in toata povestea aceasta: lucrurile se intampla cu prea multa exactitate ca sa fie adevarate, orice om cu capul pe umeri daca i se spune ca va primi premiul la o anumita data asteapta pana atunci si dupa aceea se agita. De aceea merg pe ideea ca e un advertorial, chiar daca e negativ: romanii adora sa citeasca vesti negative si sa ignore vestile pozitive… (amintiti-va de scandalul dintre Tudor Chirila si Dragos Stanca, scandal ce nu a fost altceva decat un scenariu).
In alta ordine de idei trebuie sa marturisesc ca nici eu nu am incredere in acel site: au avut alte doua concursuri inainte de acesta cu premiul 200 de euro pe care le-am listat pe site-ul de concursuri online, insa la un moment dat am avut impresia ca e ceva putred in Danemarca si am spus: stop joc.
Bonus pentru Ramona Dragomir, autoarea articolului din EVZ: ii ofer un pont pe aceeasi tema, celebrul Heyo.ro a avut un concurs la care se putea castiga 1.000 de euro sau 24 de premii a cate 100 de euro. Au tot lungit concursul de s-au plictisit si n-au acordat nici un premiu nimanui. Heyo.ro are in spate (sau avea) celebra F5, pe gand site-ul nostru din articolul de fata este un no-name…
Pe langa genul asta de articole mai gasesti frecvent articole copiate de pe fluxurile agentiilor de presa straine sau pur si simplu copiate si traduse din alte publicatii. Cica e mai eftin asa… si mai comod: nu mai trebuie sa gandesti.
Traducerea cu Google Translate nu mai este de mult o noutate pentru unele fituici din Romania 🙂