Circuitul reclamei in natura

De o buna bucata de vreme, mai bine de un an cred, nu mai gasesc nici unul din cataloagele de promotii din partea Metro, Selgros, s.a.m.d. pe care le gaseam in fiecare luna in cutia postala. Ba mai mult uneori mi s-a intamplat sa nu gasesc nici revistele la care eram abonat contra-cost.

Am dat cu presupusul ca reclamele sunt preluate de vecinii care au pisici pentru a fi folosite pe post de nisip, m-am certat cu postasul ca nu-mi ajunge revista si degeaba. La un moment dat m-am gandit ca s-a renuntat la publicitatea tiparita distribuita in cutiile postale pentru a proteja padurea, dar am mai auzit si zvonuri ca ar exista persoane cu initiativa care practic colecteaza tot ce inseamna hartie si o duc la reciclare. Si asta nu pentru un scop nobil ci pentru a castiga un ban in plus sau si mai simplu pentru a primi in schimbul hartiei duse la centrele de colectare, hartie igienica… Am ras in sinea mea refuzand orice idee de conspiratie… Asta pana intr-o buna zi cand am descoperit ca in beciul blocului cineva depozitase zeci sau poate sute de pachete cu reclama tiparita, care nici macar nu fusese desfacuta sau distribuita… si-asa am avut o revelatie: „investitorii” au renuntat la a mai pescui din cutiile postale tot ce inseamna hartie, au intrat in legatura cu cei care sunt platiti sa distribuie reclama si au preluat toata marfa… aceasta pentru a minimaliza efortul si a maximiza profitul…

Pare o afacere peste care nu merita sa-ti apleci atentia, dar daca ne gandim la cate tone de reclame sunt tiparite lunar de marile lanturi de magazine din intreaga tara si ca in loc sa ajunga in casele oamenilor ajung direct la centrele de reciclare, rezultatele investitiei in publicitate a magazinelor sunt egale cu zero. Castiga tot lantul de intermediari, numai magazinele nu… oare ele stiu ce se intampla ?!

Oare n-ar fi mai ecologic si mai eficient sa investeasca in reclama online decat in reclama tiparita care nici macar nu ajunge sa fie citita ci este schimbata de baietii destepti in hartie igienica ?

4 comentarii la „Circuitul reclamei in natura”

  1. Mda… ar fi foarte bine sa se faca reclama online, dar, au analizat o astfel de ideea, nu te gandi, spune-mi, crezi oare ca s-ar uita cineva, sau cati s-ar uita?
    Asa ca, de preferat este sa se faca risipa de reclama scrisa, tone de astfel de reviste, pliante sunt indesate in cutiile postale, probabilitatea ca cineva sa le citeasca este cumva mai mare decat daca le-ar gasi, zic eu, doar din intamplare, pe un un site… Nu ii pasa nimani de ecologie, de paduri, de natura, important este sa iasa banul… Trist.

    • Nu e doar perpectiva ecologica dar pur si simplu sunt niste costuri inutile care se regasesc in costul produsului la raft, costuri pe care le suportam toti…

  2. Atât timp cât încă ţi se uită prin cărucior atunci când ieşi din magazin, nu am pretenţia că ar putea cineva schimba lucrurile pe la ei din punct de vedere marketing. Iar pe de altă parte, targetul celor din domeniul en-gros sau chiar en-detail e altul… câţi din cei avizaţi crezi că citesc bloguri?

    • Indiferent care ar fi target-ul si indiferent cati din cei vizati citesc bloguri ramane certitudinea ca reteta clasica de publicitate nu mai functioneaza fiind doar bani aruncati in vant…

Comentariile sunt închise.