Garantie pe viata – o noua forma de marketing

Recent am aflat dintr-un comunicat de presa cum ca SigmaNet a lansat garantia pe viata la peste 5.000 de produse comercializate de ei, dintre care aproximativ 50% dintre acestea sunt reprezentate de produse IT&C. Aceasta dupa ce prin primavara Germanos a venit cu o oferta similara doar ca aceasta lua in calcul doar telefoanele mobile.

Ar trebui sa ma bucure o astfel de atitudine din partea comerciantilor dar oare nu e doar o strategie de marketing ? Probabil ca toate aceste oferte cu garantii pe viata au anumite clauze greu de citit pentru ca sunt scrise cu litere extrem de mici in certificatele de garantie. Teoretic avem garantie pe viata dar haideti sa vedem ce se poate intampla in practica.

Ce se intampla daca cumparam un telefon de la Germanos si peste 3 ani ne pica acumulatorul ? Ni-l inlocuieste gratuit ? Nu prea cred pentru ca acumulatorii sunt cele mai perisabile componente dintr-un telefon…. Sau daca dupa utilizarea intensa a unui telefon timp de 10-15 ani ii crapa partea de software sau se corodeaza circuitele electronice credeti ca il va inlocui cineva ? Probabil nu pentru ca acel model va fi uzat moral, scos din fabricatie, nu mai ai certificatul de garantie si probabil nu-ti vei dori un model de telefon care nu mai este la moda.

Acum sa trecem la partea de IT&C: daca-mi crapa procesorul calculatorului dupa 10 ani de la achizitie mi-l va inlocui cineva gratis ? E greu de crezut si aceasta din cateva motive: acel procesor nu se mai fabrica de mult si chiar daca vanzatorul ar fi de buna credinta si ar incerca sa ne ofere gratuit unul dintr-o generatie mai noua am avea probleme cu placa de baza care nu suporta noul procesor. Sau daca-mi moare HDD imi ofera cineva unul la schimb gratuit cu toata informatia ce exista pe el ?! Nu prea cred…

Practic garantia pe viata e doar o noua forma de marketing bazata pe analiza datelor anterioare referitoare la situatia reclamatiilor privind garantia produselor comercializate. In realitate insa nu toata lumea reclama problemele cu produsele aflate in garantie, preferand cel mai adesea din cauza evolutiei preturilor si a performantelor in materie sa inlocuiasca produsul defect cu altul nou si performant.