Toata lumea alearga sa fie pe prima pagina a motoarelor de cautare (Google in particular pentru ca e cel mai utilizat) fara a sti ca nu e suficient sa fii acolo si gata, ci este necesar si aproape obligatoriu sa fii cat mai sus listat pe prima pagina de rezultate pentru a obtine cat mai multe vizite.
Multi reusesc sa obtina un loc pe podiumul Google (1, 2 sau 3) dar cu toate acestea dupa se trezesc cu vizitatori nu stiu cum sa-i faca sa ramana si revina pe site sau… sa cumpere daca la mijloc e un magazin online. Dar aceasta e cu totul alta poveste si nu constituie subiectul articolui de fata.
De ce nu-i suficient sa fie pe prima pagina pentru a conta ci trebuie sa apari cat mai sus?
Deoarece internautii au un comportament legat de motoarele de cautare pe care l-as putea numi metaforic Piramida SEO si care pe scurt se concretizeaza cu faptul ca pe masura ce inaintezi in lista cu rezultatele cautarii de pe prima pagina numarul de click-uri se injumatateste de la o pozitie la alta.
Pentru exemplificare o sa ma folosesc de puterile lui 2 si o sa presupun ca numarul de click-uri obtinute de prima pozitie dupa un cuvant cheie este de 1.024 si vom avea urmatoare distributie in ceea ce priveste actiunea internautilor:
- 1.024 click-uri
- 512 click-uri
- 256 click-uri
- 128 click-uri
- 64 click-uri
- 32 click-uri
- 16 click-uri
- 8 click-uri
- 4 click-uri
- 2 click-uri
Cred ca vede cu ochiul liber ce inseamna sa fii pe prima pozitie si ceea ce inseamna sa fii pe pozitia a zecea, chiar daca ambele rezultate sunt pe prima pagina.
Concluzia… ramane sa o traga fiecare…