In urma cu o luna, sau poate putin mai mult, cineva (nu spun cine) lansa un blog de nisa non-profit.
Non-profit pentru ca din start s-a pornit de la ideea ca in cadrul acelui blog nu va fi afisata sub nici o forma publicitate si contributia autorilor va fi una voluntara.Dupa prima luna se face bilantul si se constata ca blogul in cauza a avut constant in fiecare zi intre 500 si 1.000 de vizitatori. In acelasi timp cititorii sunt anuntati ca proiectul este sustinut financiar de o anumita entitate in schimbul promovarii proiectelor sale. Acest prim troc incalca ideea de baza de la care s-a pornit: fara publicitate.
Nu sunt absurd, inteleg ca hostingul costa si cheltuielile de intretinere a proiectului cresc proportional cu numarul celor care acceseaza zilnic acel blog. Dar de la a spune ca ai re-inventat roata, un blog fara publicitate, un fel de perpetuum-mobile al blogosferei, mi se pare cel putin lipsit de bun simt.
In alta ordine de idei cat timp blogul in cauza nu este altceva decat un agregator de stiri, eu personal n-am vazut continut original, faptul ca citezi sursa denota iarasi un troc: eu am preluat informatia dar v-am citat cu link. Ca ne place sau nu e o alta forma de publicitate.
Si aceasta in conditiile care, din excez de zel, initiatorii proiectului au renuntat si la link-ul catre WordPress ca nu cumva sa faca publicitate celebrei platforme de blogging pe care o folosesc, fara a avea minimul de respect pentru cei care sunt in spatele WordPress.
Ce urmeaza nu e greu de estimat: autorii voluntari creeaza continut, traficul creste incet dar sigur si cei care au gandit ideea daca nu ajung pana acolo incat sa semneze contracte grase de publicitate pentru afisare de publicitate prin bannere sau link-uri, vor castiga in mod indirect prin promovarea altor proiecte care sunt monetizate in mod evident.
Asa-i in blogosfera. Mai stiu eu pe unul care lua oamenii cu blog la p*** si acum face si el parte din aceasta categorie, ba mai mult, are contracte grase de publicitate din care ii vin bani frumusei.
Pai eu ce spuneam candva: boul cand ajunge mare uita ca a fost vitel… vorba auzita de la bunica mea…
Pai se profita de non-profit. 🙂 Nu stiu despre ce blog e vorba dar pana la urma fiecare isi asuma credibilitatea dupa cum doreste. Unora le merge si cu strategii de felul asta ca sa-si atinga scopurile; altii muncesc din greu. Nu e corect dar ma intreb cum e oare mai bine pana la urma?
Daca ai sti cate ONG si ONP invart bugete demne de invidiat de orice IMM din care scot profituri colosale, ai vota impotriva existentei acestor organizatii capuse care in unele cazuri sunt doar paravane pentru afaceri de milioane de euro…