O sa ma repet spunandu-va ca fara continut original si de calitate nici nu se pune problema promovarii blogului. Daca esti original, ai continut de calitate si scrii cat de cat constand pe blog, te poti gandi si la modul in care poate fi promovat blogul pentru a atrage un numar cat mai mare de cititori. Pun accentul pe cititori pentru ca doar ei conteaza in privinta succesului unui blog, vizitatorii nu sunt totuna cu cititorii blogului pentru ca un vizitator care nu este si cititor a ajuns accidental pe blogul tau datorita metodelor de promovare nu tocmai ortodoxe pe care le-ai folosit. Nu intru in detalii astazi dar in principiu e vorba despre doua directii gresite de promovare: prima e aceea de a scrie doar pentru motoarele de cautare, iar a doua e numita seo spam.
O noua abordare in ceea ce priveste modalitatea promovarii blogului este aceea de a face lumea, ceilalti bloggeri, sa vorbeasca despre ceea ce faci. Este lesne de inteles ca pe langa originalitate mai trebuie sa dai dovada de creativitate si perseverenta sau sa fii un blogger care iese in evidenta prin ceva specific dar nu ceva scandalos.
Cel mai probabil nu vei fi observat imediat ce ti-ai lansat blogul oricat de talentat ai fi dar cu putina perseverenta (dar asta nu inseamna sa agasezi alti bloggeri rugandu-i sa scrie despre tine) vei ajunge la un moment dat sa intri in atentia unui blogger foarte apreciat, foarte citit si cu o experienta de cativa ani in ale bloggingului. Aceasta este scanteia de care ai nevoie: din moment ce unul din articolele tale va fi apreciat, sau poate ca va fi apreciat stilul tau de a scrie, de a vedea lucrurile si de a pune problema, pana la a incepe sa scrie lumea despre tine nu e decat un pas. Dar daca ai ajuns sa se vorbeasca in blogosfera despre tine nu te culca pe laurii succesului si nu te bate cu pumnul in piept pentru cat de bun esti, meritul acestui succes nu-ti apartine in exclusivitate. Daca vei inceta sa fii creativ si original risti sa fii uitat la fel de repede pe cat ai fost descoperit, tot succesul nefiind altceva decat o ploaie calduta de vara.
Dar haideti sa va dau cateva exemple concrete:
1) Dany’s Blog – a intrat in atentia celor mari datorita varstei sale destul de fragede cand s-a apucat de blogging, avea doar 13 ani. Apoi a confirmat prin gandirea sa matura, mult peste a celor de varsta sa ca merita atentia celor mari. A invatat din propriile greseli sa fie creativ si sa scrie continut de calitate. Ba mai mult a avut initiativa lansarii Blog 18 – o comunitate dedicata tinerilor bloggeri din Romania, si aceasta e de apreciat daca tinem cont de faptul ca persoane cu mult mai mature n-au facut nici jumatate din cat a facut el. Este de apreciat faptul ca nu scrie pentru a avea succes, e ceva care-l intereseaza mai putin. Dar i se poate reprosa ca scrie prea rar pe blogul personal, oricum sper sa fie ceva temporar tinand cont ca este elev in clasa a VIII-a si este ocupat cu tezele nationale.
2) Dono – a inceput sa scrie pe blog pe la sfarsitul lui octombrie, inceputul lui noiembrie 2007 (sau poate mai devreme, dar acestea sunt datele pe care le am eu). A fost si a ramas consecvent, este originalm creativ si scrie articole de calitate. Are un stil aparte care a atras un public specific, poate nu pe gustul tuturor, dar nu aceasta e problema… nu putem impaca pe toata lumea.
3) Concurs LG – desi nu e un blog, site-ul campaniei LG, prin abordarea bloggerilor si a conceptului de buzz marketing a facut ca lumea sa vorbeasca despre ceea ce se intampla. Campania e abia lansata si rezultatele imediate si vizibile sunt faptul ca site-ul este deja pe prima pagina in Google dupa cautarea concurs si pe pagina a II-a dupa LCD LG LH5000 (daca se intampla sa fie pe prima pagina in momentul cand veti citi acest articol e datorita faptului ca lumea vorbeste desore aceasta campanie).
In concluzie a promova un blog, a-ti largi cercul de cititori fideli, cat timp ceea ce scrii este facut bine si cu multa pasiune e floare la ureche. Ba mai mult nici nu prea trebuie sa-ti bati capul, succesul va veni de la sine…
🙂 Concurs LG nu se pune 🙂 Au dat cadou 4 plasme super ultra high, cred si eu ca vorbeste lumea despre ei 🙂
N-au dat plasme ci LCD-uri… si eu cred ca se pune pentru ca premiile au fost doar o recompensa… lumea a vorbit de mult de ei… chiar daca grosul participantilor s-au inscris la cele 4 oncursuri pe ultima suta de metri…