Febra GroupOn a cuprins atat de urat Romania incat reducerile au inghetat in fata atator clone de site-uri pentru cumparaturi colective.
Astazi site-ul e-Redus are o oferta de nerefuzat: 0% reducere, 0 lei economisiti. Priviti si va minunati:
cuget deci exist
Febra GroupOn a cuprins atat de urat Romania incat reducerile au inghetat in fata atator clone de site-uri pentru cumparaturi colective.
Astazi site-ul e-Redus are o oferta de nerefuzat: 0% reducere, 0 lei economisiti. Priviti si va minunati:
Pentru cine nu stie MxHost aniverseaza anul acesta 7 ani de gand sunt pe piata de gazduire web.
Pentru a sarbatori cum se cuvine au avut un concurs, pe care l-am castigat, si pana la mijlocul lunii ianuarie 2010 au un pachet de gazduire aniversar la pretul de 59 euro + TVA.
Imaginati-va ca mergeti la magazin si cumparati un set de pahare de cristal care costa vreo 1.000 de lei si la acest produs exista o promotie la care primiti gratis automat si o sticla cu apa minerala de 1 L, care costa doar 1 leu. Cum vi se pare aceasta promotie ?! Mie mi se pare ca e o promotie „promotionala”…
Astazi am descoperit cum un dealer auto la un autoturism care are ca pret de lista minim 15.000 de euro ofera cu titlu de gratuitate un week-end la munte care costa maxim 150 de euro. Nu era mai simplu sa acorzi un discount de 1% decat sa oferi ceva care costa cam cat te costa drumul dus-intors pana la munte (sau mai mult, depinde in ce zona a tarii esti si in ce zona montana ajungi) ?
Nu mai stiu exact cine a inventat gaselnita de marketing platim de X ori diferenta dar sunt convins ca pana in prezent n-a beneficiat nimeni de aceasta mana cereasca din cel putin doua motive: primul motiv e acela ca astfel de promotii se refera la produse distribuite sub brand propriu (adica promotia e praf in ochi), iar al doilea motiv e acela ca magazinele de cartier care uneori chiar practica preturi mai mici pentru a-si fideliza clientii nu se califica pentru aceasta promotie una din conditii fiind aceea de a gasi produsul in magazine comparabile cu supermarketurile.
Si totusi datorita promovarii prin sistemul cel mai ieftin produs il gasesti la noi se gasesc destui cumparatori care sa aleaga sa-si faca cumparaturile dintr-un anumit loc unde se presupune ca e mai ieftin, fara a mai lua in consideratie alte oferte. Uneori procedeaza corect pentru ca si timpul costa bani iar diferenta de pret nu e semnificativa. Totusi daca ajungi sa patesti ca mine sambata seara cand mi-am facut cumparaturile in Carrefour, incepi sa te gandesti de doua-trei ori inainte de a cumpara…
Ai nostri romani se dovedesc foarte inventivi cand e vorba sa vanda pielea ursului din padure. Despre ce-i vorba, despre acele reclame care promoveaza niste lucruri care nu aduc nimic nou ci e doar praf in ochi sau care recompenseaza lipsa performantei.
Mie mi-au atras atentia doar doua astfel de stupizenii dar probabil lista nu se incheie aici:
1) Blue Air promoveaza ideea ca daca bagajele tale au mai putin de 20 de kg acestea calatoresc gratis: sa nu te umple rasul cand stii ca de cand lumea si pamantul toate companiile de transport aerian ofera in mod implicit gratuitate pentru bagajele cu greutate mai mica de 20 kg pentru clasa econimic, si mai mica de 30 de kilograme pentru clasa business. Cei de la Blue Air vor sa re-inventeze roata si probabil promovand acest lucru ca pe o promotie se vor inghesui multi amatori la zborurile Blue Air doar pentru simplu motiv ca nu trebuie sa platesti nimic in plus pentru bagaje.
Nu e prima oara cand mi se intampla ca la raft sa vad un pret, sa pun produsele in cos si la casa sa ma trezesc ca trebuie sa platesc mai mult decat imi facusem socoteala.
N-am spus niciodata nimic, n-am vociferat, nu m-am scandalizat ci am platit atat cat mi s-a cerut. Dar acest lucru nu s-a intamplat doar o data, de doua sau de trei ori ci mi se intampla cel putin o data pe saptamana la acelasi magazin de unde-mi fac cu regularitate cumparaturile. N-am ce sa reprosez magazinului Profi, caci despre el este vorba, pentru ca din punctul de vedere al preturilor sunt foarte accesibili (ca sa va faceti o idee un produs costa la Profi cumparat la bucata, cat costa acelasi produs in Selgros sau Metro dar cumparat en-gross).
Nu cred ca mai e un secret pentru nimeni faptul ca suntem o natie de consumeristi. Nu conteaza ca nu vom avea nevoie de produsul cumparat, daca e la promotie sau la reducere, si facem o economie la buget de ce sa nu-l cumparam, ca poate ne va trebui candva si trebuie sa avem pe ce pune mana.
Dar de fapt ce se ascunde in spatele acestor promotii si reduceri, ca prea exista reduceri de macar 5% la majoritatea produselor din cataloagele marilor lanturi de magazine din Romania ? Raspunsul e unul extrem de simplu: prostia romanului… cand aude de o reducere merge val-vartej sa prinda si el macar o bucata din acea promotie. Nu conteaza ca in alta parte, acelasi produs e mai ieftin chiar si fara a avea o reducere… reducerea focalizeaza apetitul de consum si romanul nu mai vede decat inainte… e cu discount deci castig…