Zoso dubleaza miza castigurilor din blog

15.000 de euro pe an din blog e prea putin ne spune Zoso veteran in ale blogului pe piata romaneasca intr-un interviu pe Money. Dupa ZeList e momentan pe locul 2, locul intai fiind ocupat de Cabral, dar sunt convins ca Zoso castiga mult mai mult decat Cabral din blogging.

A pornit la drum cu blogul in 2005 si estimeaza ca in acest an veniturile din blog se vor situa undeva in jur de 30.000 de euro, adica nici mai mult, nici mai putin decat 2.500 euro/luna. Nu-i asa ca poti fi invidiat de multi care se spetesc in uzinele si pe ogoarele patriei si castiga de zece ori mai putin decat un blogger care are libertate totala de miscare ? Asa cum spuneam si in articolul anterior lucrurile par simple, dar sunt mai complicate decat vor sa para. O suma atat de mare poate aprinde imaginatia multor bloggeri din cei peste 33.000 monitorizati de ZeList, dar eu le zic sa stea pe fundul lor caci vrabia malai viseaza, calicul praznic si bloggerul bani cu un singur click (sau clip, valabil pentru blogurile unde posturile inseamna materiale video).

Citește mai mult

15.000 de euro pe an din blog

Cine nu-l stie pe bloggerul Arhi sa ridice mana sus ? Nu va intreb cine-l citeste sau cine nu-l citeste dar cred ca toata lumea a auzit de Cetin Ametcea cunoscut in blogosfera sub numele de Arhi.

Arhi a avut amabilitatea sa dea un interviu publicatiei DailyBusiness in care sa ne povesteasca experienta sa ca blogger din 2007 pana in prezent. De obicei frunzaresc stirile din online citind pe diagonala, dar articolul de fata mi-a atras atentia suficient de mult ca sa-l tratez cu mai multa atentie.

Articolul e interesant prin faptul ca vorbeste despre lucruri concrete: pana acum toata lumea stia ca se fac bani frumosi din activitatea de blogger, dar nimeni nu stia exact cat. Arhi ne spune ca el castiga 15.000 de euro pe an la un trafic de 5.000 de vizitatori unici/zi scriind zilnic cate 2-3-4 articole. Ce pot sa zic e ca 1.250 euro/luna din blog nu e putin deloc, ba e chiar confortabil, insa aceasta dezvaluire va face ca unii bloggeri sa inceapa sa viseze frumos. Ori lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par.

Citește mai mult

Whydowork Adsense – plugin wordpress

Dupa ce ai vazut cu ce se mananca blogul, dupa ce a trecut ceva timp si n-ai renuntat la blogging, dupa ce ai ajuns sa ai un numar de cititori mai mare decat numarul membrilor familiei sau a clasei/grupei de la scoala/facultate, poti incepe a te gandesti la monetizarea blogului. Nu o sa te imbogatesti, nu asa usor, dar poti incepe prin a castiga suficient cat sa-ti platesti hostingul si sa-ti ramana bani si de-o pizza (sau mai multe).

In acest articol nu o sa citesti despre cum se fac banii din blog, dar e bine de stiut ca se fac cu multa munca, ci doar despre cum poti integra codul reclamelor afisate fara sa-ti bati capul cu editarea temei folosite. Pentru aceasta ai nevoie de pluginul wordpress Whydowork Adsense, care chiar daca are o denumire ciudata se pare ca este scris de un roman.

Citește mai mult

Mircea Badea, Toshiba si buzz marketing

Toata lumea s-a amuzat de ce-a patit Mircea Badea in direct cu laptopul care a luat foc in direct in timpul emisiunii In Gura Presei de acum 3 zile.

Blogosfera a vuit de asa eveniment neasteptat, daca nu ma insel a devenit si stire la televizor pe Antena 1, unii insa au pus sub semnul intrebarii veridicitatea evenimentului si se pare ca au avut dreptate. Mircea Badea iese la rampa si ne spune ca de fapt totul a fost o demonstratie a avantajului garantiei Toshiba „Orice-ar fi”.

Citește mai mult

Google si duplicitatea in promovarea contextuala

De cand a aparut publicitatea contextuala Google in Romania a inflorit, pe de o parte raiul spamerilor care au lansat site-uri de tip MFA (made for adsense) in speranta ca se vor imbogati peste noapte, fara a se gandi catusi de putin ca un cititor care nu va gasi nimic relevant pe acele site-uri nu se va mai intoarce. Iar pe de alta parte s-a incetatenit ideea in randurile celor ce doresc sa-si faca reclama ca poti investind putin poti obtine rezultate spectaculoase.

Citește mai mult

Google AdWords brat la brat cu Banca Transilvania

Este bine stiut ca publicitatea contextuala prin intermediul programelor de publicitate oferite de Google (Adsense si Adwords) nu prea merge in Romania desi e de vreo 2-3 ani pe piata noastra. Nu o sa va spun de ce acest sistem de publicitate schiopateaza la noi dar multa lume a inteles cum sta treaba: competitia este extrem de slaba si advertiser-ul plateste suma minima pentru un click, iar cei care posteaza reclama adsense sunt suficient de naivi ca se vor imbogati peste noapte.

Citește mai mult

Ce inseamna TIFF pentru TINE?

Pentru mine nu inseamna decat un acronim care in traducere libera vine de la „Festivalul International de Film Transilvania” (Transilvania International Film Festival). Nu sunt un ignorant dar acest eveniment este promovat atat cat sa te faca doar sa auzi de el dar nu sa te si impulsioneze sa stai cu ochii pe el asa cum se intampla cu cel de la Cannes.

Dar nu festivalul de film e subiectul articolului de fata ci un concurs care are ca tema de casa pentru bloggeri intrebarea de mai sus. Premiile concursului, 40 de memory stick-uri si un laptop Fujitsu-Siemens vor pune la propriu bloggerii pe jar. Desi intentiile Vitrina Viral Debates sunt cat se poate de laudabile, modul in care bloggerii vor percepe si vor actiona in aceasta privinta va lasa mult de dorit. In goana dupa a castiga ceva se va pierde esenta acestui dialog propus de cei de la Vitrina. Si probabil desi pana astazi unii nici n-au auzit de TIFF, vor deveni peste noapte experti in materie…

Citește mai mult

Politica, o dama de moravuri usoare

Ceea ce-mi „place” la nebunie e faptul ca brusc in campaniile electorale politicieni devin interesati de soarta semenilor lor. Aceasta doar la nivel declarativ caci toate promisiunile nu se materializeaza decat in perioada campaniilor electorale cand sunt oferite diverse produse sau servicii in mod gratuit ca mita electorala (desi nimeni nu recunoaste aceasta sau cand se intampla se feresc sa o numeasca asa).

Nu vreau sa amintesc de nici una dintre promisiunile ne-onorate ale politicienilor nostri care s-au perindat din ’90 incoace pe la guvernare. Toata lumea le cunoaste metehnele, drept rezultat tara se duce vertiginos la vale, la fel cum si interesul electoratului a scazut pentru orice fel de alegere, fie ea europeana, locala, parlamentara sau prezidentiala. Anul acesta se estimeaza ca prezenta la urne va fi de maxim 35% si aceasta nu pentru ca am fi un popor caruia nu-i pasa de viitorul sau ci pentru ca dintre mai multe rele posibile le-am ales pe toate si acum nu mai avem ce alege.

Citește mai mult