30 de ore de conducere sunt insuficiente pentru obtinerea permisului de conducere

Din vorba in vorba am ajuns pe site-ul incepator.ro unde am dat peste urmatorul sondaj:

Considerati ca cele 30 de ore de traseu sunt suficiente pentru promovarea probei practice?
Sunt mult prea putine fata de cat este necesar: 27%
Sunt prea putine: 28%
Sunt suficiente: 33%
Sunt prea multe: 3%
Sunt mult prea multe fata de cat este necesar: 4%
Nu stiu: 5%
Voturi: 42.093


Dupa cum se poate observa un numar semnificativ de persoane si-au exprimat opinia in legatura cu intrebarea sondajului. Cifrele spun totul si nu mai lasa loc de interpretari: 55% din cei care au raspuns considera ca cele 30 de ore de traseu nu sunt suficiente pentru promovarea probei practice.

Eu as continua ideea spunand ca doar 30 de ore de conducere nu sunt suficiente pentru a scoate de pe portile scolilor soferi responsabili in trafic. In realitate acele 30 de ore se transforma in 15 – 20 de ore, totul tine de aprecierea instructorului auto care te indruma. Daca ai aptitudini pentru sofat ramai cu 15 ore de traseu, iar daca esti mai greu de cap ajungi sa faci maxim 20 de ore de traseu si e de asteptat sa pici examenul. De ce 20 de ore ? Pentru ca o scoala de soferi e o afacere nu o societate caritabila, concurenta e acerba si pentru a tine preturile cat ma jos sedinta de conducere de 2 ore se transforma intr-o ora si jumatate sau chiar mai putin.

Dar revenind la rezultatele sondajului de mai sus cred ca autoritatile competente in domeniu ar trebui sa se auto-sesizeze si sa propuna ca numarul orelor de conducere sa creasca pana la un prag in care, daca nu avem garantia, macar putem spera ca va scoate soferi responsabili.

10 comentarii la „30 de ore de conducere sunt insuficiente pentru obtinerea permisului de conducere”

  1. Cand am facut in ’94 scoala de soferi, 30 de ore erau acceptabile, in conditiile unui trafic mai relaxat decat azi. In anul de gratie 2009, nici unul din orasele tarii nu poate sa afirme ca are un trafic de invidiat. Asta inseamna ca in 30 de ore faci cu cel putin 50% mai putini km azi decat acum 15 ani. Si atunci cum naiba sa stii sa conduci, cand de fapt mai mult stai in ambuteiaje. Plus de asta, azi nu se mai fac ore in poligon decat ca fapt divers. Atunci nu ieseai in oras fara sa stii mai intai poligonul.
    Si atunci, ca si acum, scolile de soferi erau o afacere. Si inca mult mai mare. Acum doar ca au atestat de instructori auto tot felul de martafoi care nici ei la randul lor nu stiu bine conduce. Am organizat acum cativa ani un concurs intre scolile de soferi (mai precis intre instructori) de indemanare in poligon. Sub pretextul ca poate se strica masinile (care erau proprietatea scolilor si nu personale) au refuzat toti instructorii chemati. Bineinteles ca nu s-a mai tinut concursul in formula imaginata initial.

    • Legat de poligon desi am luat permisul abia anul trecut pentru ca nu m-am agitat ca dupa 18 ani sa am in buzunar un lucru pe care nu-l folosesc, ma mandresc ca am mancat poligonul pe paine: am avut un instructor care voia sa invat nu pentru examen ci pentru a sti sa conduc cu adevarat… si cred ca jumatate din orele de conducere le-am petrecut in poligon…

  2. mie mi-au ajuns cele 30 de ore si pot sa spun ca am avut un intructor foarte bun.Ideea e ca daca nu iti place sa conduci mai bine nu te apuci de scoala de soferi(multi colegi de ai mei au sarit la 18 ani sa faca scoala doar ca sa nu o faca mai incolo,ei neavand de gand sa stea la volanul unei masini pentru ca nu le placea)
    Instructorul mi-a spus ca daca ma tin de treaba iau permisul din prima(l-am si luat), dar altor elevi le`a spus ca nu le ajung cele 30 de ore(de fata cu instructorul nu ziceau nimic dar cand eram numai noi spuneau ca omul vrea doar sa le ia banii)
    O idee ar fi sa faci cate ore e nevoie cu fiecare „elev” fara ore minime dar mi-e teama ca multi instructori s-ar folosii ca sa faca mai multi bani.Mai ales ca daca vine o „gagicuta” speriata care nu isi da seama daca merge bine sau nu s-ar ajunge sa se profite enorm de mult.

    • Eu, cu toata rusinea, trebuie sa spun ca n-am luat din prima examenul pentru permisul de conducere (am luat sala cu 25 de puncte dar am picat traseul pentru ca n-am reusit sa-mi controlez emotiile si dupa prima greseala am inceput sa dau cu stangul in dreptul) si apoi a trebuit sa mai platesc inca 15 ore de conducere suplimentara pentru ca intre prima examinare si cea de-a doua au trecut mai bine de doua luni si nu ma simteam stapan pe situatie. Apoi am dat sala pe calculator si am picat-o din cauza intrebarilor de mecanica :(, dar la urmatoarea infatisare am facut exact 26 de puncte si traseul l-am luat cu doar 2 puncte penalizare dupa 30 de minute de verificare (s-au introdus timpul minim pe traseu). Am avut 3 instructori, am lucrat pe 2 masini si pot marturisi cu toata sinceritatea ca sunt de zeci de ori mai bun sofer decat multi care iau permisul din prima si apoi uita orice articol din legislatia rutiera dar mai ales uita de legea bunului simt…

  3. Eu am facut „30 ore”  (15 intalniri a cate 90 minute) :)) ca asa e in ro… si a mai trebuit sa fac 3 ore in plus inainte de examen pt ca facusem o pauza (survenita din cauza picarii odata a examenului scris… „atins” mai nou)
    m-am descurcat, dar am luat 16 puncte penalizare la examenul practic… :)) emotiile, nu esti obijnuit klumea cu masina si sunt reflexe pe care trebuie sa le formezi f repede… mai nimeresti si un instructor tampit care nu vrea de nici o forma sa te invete ci vrea sa treaca timpu cu tine prin masina…
    De exemplu… pe net scrie ca daca nu sti bordul pici practicul din prima, mie instructorul mi a spus doar la inceput doar semnalizarile, farurile si astea importante… dezaburirea nu am stiut unde e, am avut noroc de politai ok :))

    • Stai linistit ca si eu am picat prima oara traseul, a doua oara sala pe calculator si a treia oara am trecut sala cu 26 din 26 si traseul cu doar 2 puncte penalizare… iar cand am facut scoala de soferi am schimbat 2 masini si 3 instructori in acelasi loc asa ca… am invatat de la fiecare cate putin…

  4. Foarte multi dintre Dvs , acuza scolile sau instructorii , ca va fura din timpul alocat orelor de conducere , dar putini stiu ca legea te obliga ca o ora de conducere sa aiba 50 minute si nu 60, deci o sedinta are 100 minute adica 1h si 40 min, conform legii.
    Tot aceeasi lege spune ca trebuie sa efectuati MINIM 30 ore de conducere , asa ca nu vad unde scrie ca este obligatoriu sa inveti in cele 30 ore. Daca in lege scrie negru pe alb MINIM inseamna ca s-au facut studii , care releva ca nu sunt suficiente cele 30 ore.
    Dar romanii tot romani sunt , si interpreteaza cum le convine , si cand instructorul le spune ca nu sunt abti pentru a conduce , se stramba , si il acuza tot pe el ca nu si-a facut datoria.
    In general dam vina pe altii pentru esecurile noastre si nu recunoastem niciodata incapabilitatea noastra.
    In orice tara din lumea asta cand un instructor ii spune elevului ca ii mai trebuie ore , nu se discuta , ca doar el este profesorul , dar la noi cum sa iti spuna instructorul asa ceva ? , Vezi doamne te jigneste ! , Iar daca vi se pare ca nu sunteti pregatiti bine , tot vina vostra este , ca vreti sa faceti aproape gratis scoala de soferi .
    Daca va cere cineva un pret mai mare , fugiti ca draq de tamaie , si alegeti cel mai mic pret. Dupa pret o sa aveti si rezulate ca din banii care-i dati voi la scoala se platesc multe : TVA , combustibil , amortizarea masinii , costuri de intretinere , beneficiul scolii , si in ultimul rand salariul instructorului.
    Mai sar unii de fund in sus „ca a platit dommne si tre sa ma invete ”
    Eu spun altefel , omul ala te invata dar ca si zicala : ” Dumnezeu iti da dar nu iti baga in traista ” ca la 7-8 mil / luna cat castiga un instructor , vrei sa te faca pilot de curse . Omul isi face programa scolara nu sta sa te dadaceasca pe tine elev sa faci tu de 100 X nu stiu ce parcare care nu iti iese.

    In europa dupa orele teoretice , faci nr de ore de conducere atat cat trebuie si cand instructorul iti spune ca esti pregatit , mergi la examen , La noi e invers , vrei sa faci cat mai putine ca de e scump , iar daca pici e instructorul prost ca nu te-a pregatit bine.
    Le doresc succes celor care vor sustine examenul auto

    • Multumesc pentru acest comentariu! E binevenita o pozitie oarecum oficiala din partea cuiva care isi castiga existenta invatand pe altii cum sa ajunga soferi.

  5. tare curios sunt prin care lege este reglementat ora de condus, adica cum se transforma o ora de condus in 45 max 50 de min.
    Daca ora de condus este interpretat ca sesiune de condus, atunci lungimea orai depinde de interpretarea instructorului, si ajungem ca 1 ora= o fractiune de ora.
    Nu mi se pare corect, pt ca cand s-a stabilit minimul de 30 de ore necesare pt luarea examenului, idea era ca omul sa petreaca macar 30 de ore in trafic, si sa acumuleze o experienta minima de 30 de ore in spatele volanului, si nu 22.5 ore cat ar veni cu 45 min in loc de o ora.

  6. Domnul instructor auto, intr-o Luna voi veni in Tara si va trebui sa dau pentru carnet. Imi Pareti omul perfect pentru aceasta misiune. Nu ma deranjeaza deloc preturile Mai mari, atat timp cat invat sa conduc. Daca exista o modalitate sa imi lasati un nr de telefon sau adresa de email, v-as fi recunoscatoare. Va multumesc.

Comentariile sunt închise.