Pe prima pagina Google e usor de adus un site daca ai in spate ceva experienta in materie de SEO chiar si pentru cuvinte cheie greu de abordat datorita concurentei.
Insa diferenta intre pozitia 1 si pozitia 10 de pe prima pagina cu rezultate este enorma, ca de la cer la pamant, caci mai putin de 10% din cei care fac o cautare dupa un anumit cuvant cheie sau combinatii de cuvinte cheie ajung sa de-a click pe rezultatele de pe pozitiile 2-10 (10% e pentru pozitia 2 ca pana la pozitia 10 procentul scade proportional).
Asa ca nu e nimic spectaculos sa aduci un site pe prima pagina de rezultate in Google dupa anumite cautari, insa lucrul acesta nu prea te ajuta cu nimic din perspectiva explicata mai sus.
Si am vazut destui proprietari de site-uri sau experti SEO care se bat cu pumnul in piept ca site-ul X sau Y e pe pozitia 1 in Google dupa cautarea „Cel mai tare din parcare” (e doar un exemplu generic). Ceea ce nu spun acesti oameni e faptul ca volumul cautarilor dupa aceasta cautare tinde asimptotic spre zero si performanta cu care se lauda e doar apa de ploaie.
Iar inscrierile in directoare web sunt doar o veriga din lantul optimizarii unui site din punct de vedere SEO…
inca un articol scris de dragul unui link. way to go 🙂
Nu e chiar asa… am imbinat placutul cu utilul si am raspuns in mod public unui expert care ma stresa cu ideile sale despre pozitionarea in motoarele de cautare doar prin simpla inscriere in directoare web 🙂
Stii cum e treaba? Ca sa ajungi pe primul loc, trebuie intai sa ajungi pe prima pagina… si apoi sa avansezi (lent sau nu, in functie de toti factorii care conteaza).
E clar o diferenta ca de la cer la pamant, dar tot e mai bine decat nimic.
Desi studiez tot soiul de articole, tot experienta personala conteaza cand vine vorba de SEO. Numai experimentand diverse metode poti vedea care strategie merge si care nu. Eu unul, mai am mult de invatat, putand spune ca sunt chiar incepator in acest domeniu.