Marketing Afiliat, Reduceri Colective si Cash Back par sa fie cateva modele de business la moda in online-ul romanesc.
Marketing Afiliat: promovezi ofertele magazinelor dintr-o anumita retea de afiliere si primesti comision din vanzarile efectuate.
Cea mai cunoscuta retea de afiliere de la noi este 2Parale despre care am scris in urma cu 3 ani.
ProfitShare de la eMAG desi nu este o retea ci doar un serviciu de marketing afiliat poate fi si el nominalizat aici.
Reduceri Colective: pe scurt si pe intelesul tuturor, daca pentru un produs exista un numar minim de clienti acesta se vinde la pret de en-gross. Aceasta era ideea initiala dar vad ca mai nou se poarta, nu cumpararea produsului ci a unui voucher care sa-ti permita achizitionarea produsului sau a serviciului la reducere.
Cash Back-ul, asa cum am spus si in titlu inseamna ca primesti bani inapoi cand faci cumparaturi. Dar din pacate in Romania astfel de proiecte sunt intr-o faza incipienta si nu exploateaza la maxim potentialul.
Personal cunosc doar 2 astfel de initiative in Romania legate de fenomenul cash back: Cash Cow – un proiect cu o vechime de aproximativ 6 luni si Cash Out – un proiect relativ tanar de maxim 3 luni daca nu ma inseala memoria.
Ideea din spatele celor 2 proiecte nu este deloc rea insa faptul ca se bazeaza exclusiv pe magazinele inrolate in 2Parale limiteaza enorm de mult posibilitatile pe care le ofera acest gen de business.
Practic ca utilizator al unuia din cele doua site-uri care promoveaza conceptul de cash back primesti cel putin jumatate din comisionul pe care il incaseaza acestea ca urmare a intermedierii vanzarii acelui produs.
Concret, daca achizitionezi un laptop de la evoMag in valoare de 1.000 euro primesti inapoi in contul tau de pe o platforma cash back 1% din valoarea laptopului si aceasa numai daca achizitia s-a facut accesand magazinul prin intermediul platformei respective.
Conceptul in sine mi se pare inedit si util in acelasi timp, as vrea insa ca un astfel de site sa nu se limiteze la o singura retea de afiliere ci sa includa mai multe optiuni: mai multe retele de afiliere sau chiar negocierea directa cu magazinele a unui procent de cash back.
Ce mi-ar mai placea sa vad? Nu doar siglele magazinului cu procentul de cash back oferit sau ofertele speciale ale magazinelor pentru anumite produse sau categorii de produse, ci si prezentarea efectiva a produselor asa cum se gasesc, de exemplu, pe site-ul La Reducere bazat pe 2Parale si dezvoltat de Dragoi Ciprian (kleampa).
Sincer, ca simplu consumator, imi este mai util sa stiu ca produsul X costa atat si primesc un procent din pret inapoi decat faptul ca primesc un anumit procent daca-mi fac cumparaturile la magazinul Y.
Daca vreti sa intrati si voi in liga Cash Back va recomand o solutie Cash Back Engine care costa doar 199 USD.
In timp si internetul romanesc se va educa si vom ajunge ca in „afara”
Se cunosc si la noi aceste tehnici, dar se merge dupa principiul „lasa, mai, ca mai merge si asa”. Daca vrem sa grabim putin lucrurile, trebuie sa le aratam ca … si noi, clientii, suntem educati ca cei de „afara”.
Corect Tudor, dar din pacate asa merge “lasa, mai, ca mai merge si asa”.