Koyos – un magazin serios ! Aceasta este prima impresie pe care ti-o lasa dupa vizitezi noul magazin online Koyos.
Si pentru cine ma cunoaste macar din lectura acestui blog stie prea bine ca nu fac afirmatii gratuite nici macar atunci cand la mijloc e un concurs si probabil organizatorii sunt mai receptivi la laude desarte decat la critici constructive.
Magazinul online Koyos imi este cunoscut inca dinainte de lansarea celor 5 concursuri de sloganuri in parteneriat cu 5 bloguri cu greutate din blogosfera romaneasca: in 8 octombrie 2010 site-ul era inscris in directorul web Smarty. Si asa cum fac cu orice site inscris in director am aruncat o privire de ansamblu asupra site-ului inainte de a-l apropa. Prima impresie a fost una buna, nu spun foarte buna pentru ca orice inceput nu e atat de usor pe cat pare.
Preturile, un subiect sensibil pentru orice potential client, mi s-au parut a fi in limititele impuse de piata. Personal insa consider ca nu un pret mic sau un pret mare e ceea ce atrage sau pune pe fuga clientii ci credibilitatea magazinului. Fiind la inceput nu poti decat sa ii acorzi incredere, insa credibilitatea trebuie castigata si cultivata in timp.
Designul este destul de aerisit si accesibil utilizatorului. Insa e o chestie nu mi-a placut: culoarea aleasa, acel portocaliu, te duce cu gandul la un alt magazin cu profil similar (PC Fun) si aceasta creeaza confuzie in ceea ce priveste identificarea unui brand. In schimb mi-a placut ca imaginile folosite la prezentarea produselor sunt bine optimizate in ceea ce priveste raportul dimensiune/calitatea imaginii.
Cat priveste capitolul SEO – optimizare pentru motoarele de cautare, inca mai e de lucru destul de mult: atributele title, meta description si meta keyords sunt destul de stufoase, ar fi fost de preferat sa fie cat mai concise si la obiect. Lipsesc cu desavarsire, sau n-am reusit eu sa le identific, doua fisiere esentiale pentru indexarea site-ului de catre motoarele de cautare: robots.txt si sitemap.xml
La capitolul backlinks, probabil scopul nedeclarat al acestor concursuri, sta destul de bine: in mai putin de 2 saptamani a reusit sa adune peste 1.650 de IBL. Partea neplacuta a acestui succes e faptul ca aceste link-uri reciproce nu sunt targetate pe cuvinte cheie care definesc magazinul online Koyos.
Si ca sa nu ma mai intind mult la vorba, revin la scopul acestui articol: un slogan pentru magazinul online Koyos. Unora li s-a parut ca denumirea suna trivial (poate ca asa si este, depinde pe ce silaba pui accentul) insa eu prefer jumatatea plina a paharului si propun drept slogan: Koyos – un magazin serios !
Particip cu acest articol la urmatoarele concursuri de sloganuri pentru magazinul online Koyos: Dan Dragomir, Fulgerica, Monden, PaginadeMedia si Cabral.
Cand vad si aud cum suna numele magazinului numai la ceva serios nu-mi sta gandul. Poate ar trebui baietii sa se gandeasca la rebranding, desi cred ca tocmai asta e rostul denumirii pe care o au acuma.
Manule, felicitari!
Multumesc ! Ce-ti face MacBook-ul ? I-ai gasit un inlocuitor ?
No, hai ca ai castigat! 🙂 Felicitari, trebuie sa le udam cu bere :)).
Multumesc ! Cu bere ? Mai bine cu vin fiert si scortisoara 🙂
ti-am raspuns la intreabare. Cat despre site-ul respectiv , hmm…. de ce oare Koyos ? prima oara m-a amuzat numele.
Nu stiu… si desi in limba romana poate suna trivial in limbile asiatice poate avea o semnificatie… deosebita…
Nope, inca mai caut.
Astept un mail de la tine. 😉
Daca te referi la concurs, ti-am trimis deja un e-mail, am intrat si in posesia premiului ! Daca insa vrei vreo sugestie legata de raposatul MacBook… imi pare rau, chiar nu stiu ce-as putea sa-ti sugerez… decat tot un Apple 🙂